اضافه شدن دو دستگاه خودروی پیشرو به ناوگان آتش نشانی شهر یاسوج/درخواست تبدیل وضعیت شرکتی ها و جذب نیروی جدید+تصاویر و فیلم
اضافه شدن دو دستگاه خودروی پیشرو به ناوگان آتش نشانی شهر یاسوج/درخواست تبدیل وضعیت شرکتی ها و جذب نیروی جدید+تصاویر و فیلم
شهرداری یاسوج در راستای تجهیز ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی مرکز استان اقدام به خرید دو دستگاه خودروی آتش نشانی و تعدادی از لوازم مورد نیاز این سازمان کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا مراسم رونمایی از دو خودروی پیشرو و تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی شهر یاسوج با حضور مدیران کل امور شهری و مدیریت بحران استانداری شهردار و برخی اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج(اکبری،خوبانی،احمدی کیش و آشنا) برگزار شد.

نستهن مقدم شهردار یاسوج پیش از ظهر امروز در این آیین با بیان اینکه دو هدف اساسی آتش نشانان حفاظت از جان و مال شهروندان است گفت: آتش نشان بودن شغل نیست بلکه عشق است.

وی افزود: به دلیل رشد جمعیت شهر یاسوج در چند سال اخیر باید اعتبارات مناسبی در خصوص تجهیز آتش نشانی مرکز استان لحاط شود.

مقدم ادامه داد: این تجهیزات با اعتباری باِلغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان خریداری شده است.

شهردار یاسوج گفت: امکانات آتش نشانی یاسوج عملا فرسوده بوده و نیاز شدیدی به تجهیزات نو دارد و با توجه به ساخت ساختمان های بلند در شهر یاسوج، داشتن خودروی مجهز به نردبان آتش نشانی به شدت احساس می شود و حق مرکز استان است که حداقل یک خودرو با این قابلیت داشته باشد.

مقدم ادامه داد: آتش نشانی شهر یاسوج با توجه به شیفت کاری نیاز به داشتن ۱۰۰ نفر نیرو است در حالی که هم اکنون ۵۹ نیرو دارد.

مقدم در پایان گفت: نیاز شدید به افزودن نیروی جدید به آنش نشانی مرکز استان احساس می شود.

گفتنی است ۲دستگاه شارژ سیستم تنفسی برقی و موتوری، ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان، ست cbrne مخصوص آتش نشانان و یک عدد چادر رفع آلودگی به همت شهرداری یاسوج در اختیار آتش نشانی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

 

عیسی شهامت مدیر کل امور شهری استانداری در این آیین با بیان اینکه آتش نشانی تنها جای است که نیرو بی کار ندارد گفت: کمبود نیرو در آتش نشانی مرکز استان به شدت احساس می شود.

وی افزود: در شهر یاسوج آتش سوزی نداشتیم که آتش نشان قصور کرده باشد.

وی ادامه داد: اولین درخواست شهردار یاسوج بحث خودروی مجهز به نردبان آتش نشانی بوده که موضوع را پیگیری کنیم.

معاون امور شهری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروی نردبان دار هزینه زیادی دارد به همین دلیل باید هزینه عوارض اتش نشانی برای ساختمان های بلند مرتبه در مرکز استان لحاظ شود.

وی در ادامه افزود: به دنبال این هستیم که کادر آتش نشانی شهر یاسوج را به یک ثبات کاری در خصوص تغییر وضعیت پرنسل آتش نشانی برسانیم.

شهامت گفت: یاسوج یک شهر در حال توسعه است پس تجهیز امکانات شهری بخصوص در حوزه آتش نشانی باید در اولویت باشد.

سید هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این مراسم ضمن عرض خسته نباشید به پرسنل سازمان آتش نشانی این شهر گفت: در آتش نشانی شاکله اصلی عملیات ها کارکنان شرکتی هستند که هیچگونه امنیت شغلی و جانی ندارند.

وی افزود: اگر برای کارکنان شرکتی حادثه ای پیش بیاید و خدای نکرده از طبقه پنجم یک ساختمان سقوط کنند و اتفاقی برای آن ها بیفتد هیچگونه امنیت شغلی برای آن ها وجود ندارد.

اکبری از مسئولان شهرداری و مدیر کل امور شهری استانداری خواست که نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی سازمان آتش نشانی یاسوج همکاری های لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است از سال ۱۳۹۰ و پس از رفتن محمد بهرامی تاکنون هیچ ماشین آلاتی به ناوگان سازمان آتش نشانی شهر یاسوج اضافه نشده بود.