شروع پروژه ساماندهی و زیباسازی ورودی یاسوج به همت شهرداری و راهداری استان/برقراری خط ویژه اتوبوس از سرآبتاوه و مادوان به مرکز شهر+تصویر و فیلم
شروع پروژه ساماندهی و زیباسازی ورودی یاسوج به همت شهرداری و راهداری استان/برقراری خط ویژه اتوبوس از سرآبتاوه و مادوان به مرکز شهر+تصویر و فیلم
آیین شروع پروژه ساماندهی ورودی شهر یاسوج از سمت روستای سرآبتاوه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا،به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج صبح امروز در اولین روز از سال ۱۴۰۰ بازدید از روند اجرای پروژه ساماندهی،درختکاری و گل کاری ورودی شهر یاسوج از سمت جاده شیراز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،نصیری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و نستهن مقدم شهردار یاسوج برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ابتدا گفت: توفیقی بود در استان حضور داشته باشیم و در افتتاح این پروژه درختکاری شرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به این که جامعه به سمت ماشینی پیش می رود بحث فتوسنتز و جلوگیری از آلودگی هوا اهمیت زیادی دارد خوشبختانه یک نهضتی در استان آغاز شده است و امیدواریم این استان با وجود زیبایی و طبیعت بکری که دارد با پروژه‌های در حال انجام و همکاری مردم زیباتر هم بشود.

اسماعیل نجار تصریح کرد: در گذشته بحث شهرداری و دهیاری که تبحر در درختکاری و نگهداری آن داشته باشد وجود نداشت و همه در کنار خانه های خود درختکاری و از درختان نگهداری می‌کردند.

نجار گفت: انتظار می رود مردم ما به همان سبک و سیاق قدیم به کنار شهرداری و دهیاری ها بیایند و در حفاظت از درختان کمک کنند و حتی درختکاری را افزایش دهند.

کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در گفت و گو با خبرنگار صبح دنا ضمن تبریک سال نو،اظهار داشت: تاکید استاندار در روزهای اول ورود بنده به عنوان معاون عمرانی بر ساماندهی ورودی شهرها و رسیدگی به منظور وضعیت مبلمان شهری بوده است.

وی گفت: در کنار اولویت های اول و دوم که بحث آب شرب و جاده ها از در بحث ورودی شهرها اقدامات خوبی انجام گرفته است.

حاجی زاده اذعان داشت: با پیگیری هایی که داشتیم در ورودی یاسوج با همکاری خوبی که بین شهرداری یاسوج و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد توانستیم هم بحث تعریض و ساماندهی خیابان های ورودی سرابتاوه تا مرکز شهر و از طرف جاده اصفهان در قسمت فرودگاه تا مرکز شهر را شروع کنیم.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در کنار آن فضای سبز این هم یکی از برنامه هایی بود که با همکاری شهردار محترم و مجموعه شهرداری اقدامات موثری انجام دادند بتوانیم با وجود اینکه بر عهده دهیاری سرابتاوه بود ولی چون امکانات لازم را در اختیار نداشت به شهرداری محول شد.

وی خاطر نشان کرد: ما از شهرداری خواستیم که از پلیس راه تلخسرو را در خصوص فضای سبز و درختکاری اقدامات لازم را انجام دهند که به یاری خداوند این مهم محقق شد.

کیامرث حاجی زاده در ادامه گفت: در کنار آن اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل استان برای تعریض جاده و آسفالت به سرعت در حال انجام است و فاز یک این پروژه به زودی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه که شامل تعریض خیابان ورودی یاسوج، همچنین جدول گذاری و نیز تعریض پل ها که طبق برنامه در حال اجرا است.

معاون عمرانی استاندار گفت: در کنار آن ما یک نهضت درخت کاری برای ورودی شهرها راه انداختیم با توجه به اینکه درخت چنار با صلابت و پر سایه است اعلام کردیم در شهرهای سردسیر از این نوع درخت استفاده شود.

حاجی زاده در پایان اظهار داشت: در همین راستا نیز امروز درخت کاری ورودی شهر یاسوج با همت شهرداری شروع کردیم که همزمان با تعریض خیابان در حال انجام است.

ویدئوی صحبت های معاون عمرانی استاندار را می توانید اینجا مشاهده کنید:

نستهن مقدم شهردار یاسوج در حاشیه این مراسم گفت: ورودی های شهر یاسوج با توجه به تقسیماتی که قبلا انجام شده توسط دهیاری ها و بخشداری ها اداره می شد و با توجه به اینکه عنوان ویترین شهر را یدک میکشند نمای نازیبایی در سال‌های گذشته داشتند به این تصمیم رسیدیم که ورودی را با وجود اینکه خارج از محدوده خدمات دهی شهرداری هستند یاماندهی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از ورودی شیراز به سمت سرابتاوه و پل اول و دوم شهرداری ۳ کیلومتر از مسیر را که فضای سبز مناسبی نداشت را اصلاح کرد و نسبت به تعویض خاک گلکاری و درختکاری به خصوص کاشت درخت چنار که مناسب با اقلیم منطقه است را در دو طرف بلوار انجام خواهیم داد.

نستهن مقدم امکانات شهرداری برای این پروژه را ۴۵۰ نفر روز کارگر با ۶ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اعلام کرد و گفت:این امکانات را شهرداری به کار گرفته تا بتوانند به زیبایی مسیر بیفزاید.

شهردار یاسوج تصریح کرد: امروز شاهد کاشت درختان همیشه سبز مثل یاس هلندی، کاج های خمره ای، سرو، چنار و گلکاری هستیم که آبیاری آنها را نیز شهرداری به عهده گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل استان پروژه تعریض و جدول گذاری این مسیر را در دست اقدام دارد و امیدواریم بتوانیم و این مسیر را در اختیار شهروندان عزیزمان در یاسوج و روستای بزرگ ۱۲ هزار نفری سرابتاوه قرار دهیم.

امیدواریم این مسیر بتواند آینه و ویترین خوبی برای شهر یاسوج باشد

نستهن مقدم گفت: درصدد هستیم که ورودی های دیگر را به خصوص از طرف جاده اصفهان را نیز ساماندهی کرده تا بتوانیم نقیسه بزرگ ورودی های شهر یاسوج را رفع کنیم و به زیبایی شهرمان افزوده شود.

وی در خصوص پاکسازی مسیر نیز گفت: پاکسازی این مسیر علیرغم اینکه خارج از حوزه عملیاتی شهرداری هست در چهل روز اخیر بر عهده شهرداری بوده و همزمان با فعالیت ماشین های راهسازی و عملیاتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ما کار پاکسازی را نیز انجام می دهیم.

شهردار یاسوج اضافه کرد: طبق هماهنگی که با دهیاری و شورای سرابتاوه خواهد شد نسبت به نصب سطل های زباله و نیز برقراری خط ویژه اتوبوس برای این روستا به سمت مرکز شهر یاسوج و تا مادوان در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: شهرداری برای امر زیباسازی و ساماندهی ورودی شهر در قسمت سرابتاوه حداقل رقمی بالغ بر ۳میلیارد ریال هزینه کرده و منابع لازم برای نگهداری از آن برای دهیاری تامین شده است.

ویدئوی صحبت های شهردار یاسوج را می توانید اینجا مشاهده کنید: