افتتاح ۳۵ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم شده در کهگیلویه و بویراحمد
افتتاح ۳۵ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم شده در کهگیلویه و بویراحمد
با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ۳۵ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم شده در روستای آب مورد از توابع بخش لوداب شهرستان بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا، امید در حاشیه این آئین، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مسکن روستایی جزو ۳ استان برتر کشور از نظر کمیت و کیفیت کار اجرایی است.

وی عنوان کرد: این استان در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی از میانگین کشوری جلوتر است.

امید برای تخصیص اعتبار ویژه به حوزه مسکن روستایی استان قول مساعد داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری،گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در کشور ۵۰ درصد است.

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در جمع مردم روستای آب مورد از توابع بخش لوداب شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم بخشی از محرومیت ها و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بر حسب مسئولیت در مناطق مختلف کشور حضور پیدا می کنیم، عنوان کرد: مدیریت ارشد و مجموعه مدیران استان با دغدغه مندی و به جد پیگیر رفع مشکلات کهگیلویه و بویراحمد هستند.

امید بیان کرد: در نشست شورای برنامه ریزی استان تصمیم ها و صحبت های لازم انجام می شود.

وی گفت: اعتبارات سال آینده سر فرصت و در سفری به دیگر نقاط استان پیش بینی می شود.

امید در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه روستاها در ۴ شاخص اقدامات مطلوب تری انجام شده است، عنوان کرد: در  حال حاضر ۸۶ درصد از جمعیت روستا‌های کشور از گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، افزود: بیش از ۷۵ درصد روستاهای کشور به آب شرب سالم دسترسی دارند.

امید اظهار داشت: در سطح کشور ۵۰ درصد روستاها مقاوم سازی شده است و این مهم مانع از خسارت های بیش تر در زلزله های اخیر کرمانشاه و آذربایجان بوده است.

وی از اتمام طرح هادی در بیش از ۵۰ درصد روستاهای کشور خبر داد.

امید ابراز کرد: در بحث اشتغال روستائیان در این دولت اعتبارات خوبی به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است که به موجب آن نرخ بیکاری جمعیت روستایی در این استان کاهش یافت.