فروش املاک مازاد برای پرداخت حقوق کارگران حمل و نقل شهرداری یاسوج
فروش املاک مازاد برای پرداخت حقوق کارگران حمل و نقل شهرداری یاسوج
شهردار یاسوج گفت: شهرداری به منظور پرداخت حقوق معوق کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج خواهان همکاری اعضای شورای شهر برای فروش بخشی از املاک مازاد است تا با انجام مزایده مشکلات این کارگران رفع شود.

به گزارش صبح دنا، نستهن مقدم روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در خصوص نیروهای شرکتی سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج، در سال های گذشته کمیته های دانشجویی مصوب کرده بودند که اتوبوس های شهرداری در اختیار دانشگاه های شهر یاسوج قرار بگیرند.

وی افزود: این اقدام در سال های گذشته به خوبی انجام می شد و خدماتی به بحث ایاب و ذهاب دانشجویان ارائه شد که بحث درآمد و هزینه را متعادل می کرد.

شهردار یاسوج تصریح کرد: با شروع کرونا از اسفند سال ۹۸ و تعطیلی دانشگاه این ناوگان دیگر فعالیت خاصی نداشتند.

مقدم ابراز داشت: با توجه به فرصتی که در بحث کرونا برای کارگرانی که از کار بیکار می شوند و همچنین نیروهای شرکتی قرار شده بود که نیروها با معرفی دستگاه ها به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه همکاری لازم صورت نگرفت و شاید کارگران بیمه بیکاری را به نوعی اخراجی و پایان کار تلقی می کردند در صورتی که اینگونه نبود.

شهردار یاسوج تاکید کرد: تعداد ۲۶ نفر از این نیروهای شرکتی در این یکسالی که کرونا را پشت سر گذاشته ایم هیچ گونه فعالیت مشخصی را ندارند.

مقدم عنوان کرد: شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است که بودجه خاصی برای موضوعات ندارد و تنها از فعالیت همکاران است که می تواند هزینه هایش را پوشش بدهد.

شهردار یاسوج گفت: سازمان های حمل و نقل بار و مسافر مستقل اند و هویت شان این است چون مستقل اند باید توجیه مالی داشته باشند.

مقدم افزود: سازمان فضای سبز شهرداری یاسوج و سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج بودجه هایشان محقق نشد که هر دو هم نیروهای زیادی دارند و به عنوان نمونه در سازمان فضای سبز نزدیک به ۲۴۰ نفر نیرو داریم.

شهردار تاکید کرد: شهرداری علی رغم اینکه قبلا بودجه اش را تقدیم شورا کرده بود و مصوب شده بود، با توجه به قوانین بودجه هیچ گونه محلی را برای موضوع نداشت.

وی ادامه داد: دستگاه متولی مثل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حوزه استانداری و فرمانداری کمک کنند تا این کارگران از مزایای بیمه ای بیکاری بتوانند استفاده کنند تا شرایط کار بهبود یابد و ما بتوانیم دوباره از خدمات آنها بهره مند شویم.

مقدم تصریح کرد: سه ماه پیش این قضیه را پیش بینی می کردیم و با توجه به کمبود درآمد های شهرداری وظیفه داریم از محل سایر منابع مثل زمین ها که غیر مولد هستند این مشکل مرتفع شود.

وی عنوان کرد: برای انجام مزایده و پرداخت این معوقات تقاضا دادیم ولی متاسفانه مخالفت هایی از سوی بعضی از اعضای شورای شهر به ویژه هیات رییسه داشتیم و از دلیل آن هم آگاه نیستم.

شهردار بیان کرد: خواهان همکاری آنها برای فروش بخش املاک مازاد هستیم تا با ایجاد مزایده بتوانیم مشکلات این کارگران را رفع کنیم.