نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اعضای ستاد کرونای شهرستان گچساران/ افتتاح و بهره برداری از بیمارستان نرگسی گچساران تا دهه فجر
نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اعضای ستاد کرونای شهرستان گچساران/ افتتاح و بهره برداری از بیمارستان نرگسی گچساران تا دهه فجر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست استاندار با ستاد کرونای شهرستان گچساران عنوان کرد: شهرستان های گچساران و باشت طی چند ماه گذشته وضعیت نامطلوبی از لحاظ شیوع بیماری کرونا داشتند که خوشبختانه با مساعدت مردم و مدیریت خوب شورای تامین و فرمانداران شهرستان ها هم اکنون وضعیت مطلوبی حاکم شده است.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار عنوان کرد: در گچساران حدود ۳۶۰۰ مورد مبتلا و در باشت ۹۰۰ مورد مبتلا شناسایی شده است که میزان شیوع بیماری در باشت نسبت به کل استان بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: ما در استان به ازای هر هزار نفر ۳۰ مبتلا داریم که در باشت به ازای هر هزار نفر ۴۱ مبتلا و در گچساران به ازای هر هزار نفر ۲۹ نفر مبتلا به کوبیده ۱۹ داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تعداد مرگ و میر در گچساران ۸۴ نفر و در باشت ۹ نفر بوده که طی دو ماه گذشته وضعیت آنها نسبتاً مطلوب بوده است اما گچساران روند کاهشی سریعتری نسبت به باشت داشته است.

وی یادآورشد: در گچساران ۳۴۲ پرستار در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مشغول به کار هستند و ۶۰ درصد ضریب اشغال تخت داریم.

وی اذعان داشت: بیمارستان باشت نیز کاملاً آماده بهره برداری بوده و تجهیزات آن نیز خریداری شده است ولی برای راه اندازی آن اراده و همت مسئولین حوزه بهداشت و درمان را می طلبد زیرا حدود ۵۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان هزینه شده است و باید از ظرفیت آن استفاده نماییم.

دکتر یزدان پناه تاکید کرد: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهید رجایی گچساران نیز نصب شده و فردا اکسیژن از پتروشیمی عسلویه تحویل آنها داده می‌شود که در این بیمارستان مشکلی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: بیمارستان نرگسی در حقیقت بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید رجایی این شهرستان است که همه باید کمک کنیم تا این بیمارستان افتتاح و به بهره‌برداری برسد و بتوانیم به ارتقاء کیفیت خدمات دست یابیم.

دکتر یزدان پناه افزود: در زمینه پزشکی و نیروی انسانی شهرستان های گچساران و باشت کمبودی ندارند و امیدواریم با افتتاح این بیمارستان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده گردد.

وی خاطر نشان کرد: طی روزهای آینده آسانسور کلینیک گچساران نیز راه اندازه می شود و سعی می کنیم نوبت دهی ها را اینترنتی کرده و در دسترس مردم قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عنوان مطلوبیت وضعیت کرونا در شهرستان ها بدان معنا نیست که وضعیت پایدار است بلکه موقتی بوده و مردم نباید پروتکل ها را نادیده بگیرند زیرا با کوچکترین اشتباه میزان شیوع مجددا افزایش خواهد یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به تزریق منابع مالی به حوزه سلامت استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون منابع مالی بسار خوبی با رایزنی های و تلاش های دکتر یزدانپناه؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر پورانفرد؛ معاون توسعه این دانشگاه جذب شده و امیداریم به زودی به نتایج بسیار خوبی در حوزه سلامت دست یابیم

دکتر حسین کلانتری با اشاره به بیمارستان های در حال ساخت استان، خاطر نشان کرد: همواره تاکید ما بر تسریع در روند ساخت بیمارستان ها به خصوص بیمارستان های بهمئی و نرگسی گچساران است که بیمارستان نرگسی گچساران تا دهه فجر باید به بهره برداری برسد.