کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ترمز برید!/ جان باختن 6 بیمار کرونایی طی 24 ساعت در استان
کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ترمز برید!/ جان باختن 6 بیمار کرونایی طی 24 ساعت در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 288 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 6 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس كوويد 19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 456 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 195 بيمار كرونايي قطعي بوده و ٢٩ بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 14577 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: از 426 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، حدود 66 درصد نمونه ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های کهگیلویه( 44 درصد)، بویراحمد ( 18 درصد)، گچساران( 14 درصد )، باشت( 9 درصد)، چرام( 9 درصد) و بقيه موارد در ساير شهرستان هاي استان بودند كه اگر اين روند افزايشي ادامه پيدا كند طي ٢ تا ٤ هفته آينده شاهد افزايش حدودا ٢ برابري مرگ و مير در كهگيلويه خواهيم بود و شهرستان هاي چرام و باشت نيز به وضعيت قرمز خواهند رسيد.

دکتر یزدان پناه گفت: با توجه به شیوع کرونا و سیر صعودی آن در فصل سرما و بروز بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی، افزایش سیستم ایمنی بدن یک اصل مهم و ضروری برای مقابله با این بیماری‌ها به شمار می‌رود و مصرف مایعات گرم، سوپ، نوشیدن آب به اندازه نیاز بدن، باید بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، تقویت مستمر سیستم ایمنی بدن اصل مهمی است که اهمیت آن در فصل سرما دوچندان می‌شود.

وی در پایان افزود: اگر چه تاکنون راه قطعی درمان کرونا حاصل نشده است اما می‌توان با رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام حرکات ورزشی، ایمنی بدن در برابر کرونا را تا حد زیادی افزایش داد.

وي تاکید کرد: در حال حاضر بيشترين راههاي ابتلا به اين بيماري از طريق دورهمي هاي خانوادگي و شركت در تجمعات مي باشد كه مردم بايد كاملا رعايت نمايند تا خطر ابتلا و مرگ و مير كاهش يابد.