افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدانپناه با اعلام شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۵۸ نفر گفت،رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه مهمترین عوامل در جلوگیری از شیوع وابتلای به کرونا است.

به گزارش صبح دنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ استان به ۳۵۸ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۷۷ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۳ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدانپناه اضافه کرد: چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در وضعیت زرد و شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، باشت و دنا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود و اگر مداخله جدی انجام نشود، مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، راه‌های موجود شامل رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری است.