جان باختن ۷ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت در کهگیلویه و بویراحمد/ دکتر یزدان پناه:مردم به تبلیغات غیر واقعی فضای مجازی اعتنا نکنند
جان باختن ۷ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت در کهگیلویه و بویراحمد/ دکتر یزدان پناه:مردم به تبلیغات غیر واقعی فضای مجازی اعتنا نکنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته 7 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ميانگين سن اين بيماران ٧٨ سال مي باشد و شمار قربانیان کرونای استان به 331 نفر رسید، در واقع حدود ٩٠ درصد مرگ و مير بيماران كرونايي افراد مسن و داراي بيماريهاي زمينه اي هستند كه نياز به مراقبت بيشتر توسط خودشان (خودمراقبتي )، ساير اعضا خانواده و نهادهاي حمايتي دارند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۳۵۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۷۹ نفر مبتلای قطعی و ٣١ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. خوشبختانه به نظر می رسد روند کاهشی موارد مثبت و بستری ها شروع شده است و امید است با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان شاهد کاهش مرگ و میر در طی یک تا دو هفته آینده باشیم.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۶۶۶۲ (٨٣ درصد موارد)مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۲۸۵ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج حدود ۴۶ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مربوط به کهگیلویه ( ۴۶ درصد)، گچساران ( ١١ درصد)، باشت( ١١درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان می باشند.

دکتر یزدان پناه بیان کرد: لازم است از مردم شریف استان بخاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی تشکر و قدردانی نمود.

وی اذعان داشت: فرآیند تولید واکسن و یا هر داروی دیگری برای کرونا زمانبر بوده و مردم نباید به تبلیغات غیر واقعی در فضای مجازی اعتنا نکنند، زیرا اگر واکسن و یا داروی موثری کشف شود از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: فعلا تمرکز عموم مردم باید بر پروتکل های بهداشتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات باشد زیرا ممکن است تا رسیدن به چرخه تولید و انتشار یک دارو، آسیب های جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود.