معرکه گیری کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد/شمار قربانیان کرونا در استان به 228 تن رسید
معرکه گیری کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد/شمار قربانیان کرونا در استان به 228 تن رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید۱۹ استان به ۲۲۸ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌ پناه افزود: هم اکنون ۴۲۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و۲۰ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۶۸۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: امروز ۴۶۲ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (33درصد)، گچساران (33درصد)، کهگیلویه (16درصد)، لنده (7 درصد) و بهمئی (6 درصد) می‌باشند.

دکتر یزدان پناه افزود: کرونا ویروس بسیار پیچیده است و نشانه‌های آن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، اما در اکثر افراد در ابتدا به صورت سرفه‌های خشک و تنگی نفس و تب بالا و در ادامه بدن دردهای پیچیده و علایم گوارشی از جمله اسهال و استفراغ، سردردهای ممتد و اختلال در حواس چشایی و بویایی و بیماری‌های عروقی اضافه می‌شود.

وی افزود: لازم است در این شرایط بحراني حتما از ماسک استفاده شود، رعایت فاصله فیزیکی انجام شود، در هیچ مراسمی شرکت ننمایید، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در موسسات درمانی بجز بر حسب ضرورت و در مکان‌های شلوغ رفت و آمد نماييد تا گرفتار این بیماری نشوید.