کووید19 یک روز سیاه دیگر را در کهگیلویه و بویراحمد رقم زد/در شبانه روز گذشته”4 خانواده” هم استانی عزادار عزیزان خود شدند
کووید19 یک روز سیاه دیگر را در کهگیلویه و بویراحمد رقم زد/در شبانه روز گذشته”4 خانواده” هم استانی عزادار عزیزان خود شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کووید19 استان به 225 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 409 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 127 بيمار كرونايي قطعي بوده و 18 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 538 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: امروز 446 نمونه از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج دريافت شد كه بيشترين موارد مثبت و تعداد را از شروع كرونا تاکنوم در استان وجود داشته است و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(55)، گچساران(28)، دنا(8) و باشت (6) درصد مي باشند.

دکتر یزدان پناه یادآور شد: برای کنترل و پیشگیری از بیماری در قدم اول زدن ماسک برای سلامت خود فرد حائز اهمیت بوده و جان خانواده و بقيه مردم را حفظ کرده و در درجه بعدی باری از روی دوش پرسنل خسته بهداشت و درمان برمیدارد و همچون سدی از انتقال ویروس از افراد ناقل و افراد بیمار به افراد سالم جلوگیری می کند.

وی در ادامه رعایت سایر نکات بهداشتی از جمله شستشوی مرتب دست ها، رعایت فاصله فيزيكي تا دو متر، عدم برگزاری مراسم ها و اجتماعات و عدم حضور در مكانهاي شلوغ را از نکات مهم دیگر بر شمرد.

وي ياد آوري كرد: شهرستانهاي بويراحمد، كهگيلويه و گچساران در وضعيت مشكي و شهرستان هاي باشت، چرام و لنده در وضعيت قرمز و شهرستانهاي دنا و بهمئی در وضعيت زرد قرار دارند .