افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در کهگیلویه و بویراحمد/دکتر یزدان پناه؛ ماسک به تنهایی کافی نیست
افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در کهگیلویه و بویراحمد/دکتر یزدان پناه؛ ماسک به تنهایی کافی نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار مبتلایان کووید19 استان خبر داد و گفت: هم اکنون 390 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 139 بيمار كرونايي قطعي بوده و 19 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

به گزارش صبح دنا و به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 245 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: امروز 284 نمونه از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج دريافت شد كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئ و لنده مي باشند و بقيه موارد مثبت در ساير شهرستان هاي استان هستند.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه شرایط کرونا در جهان، کشور و استان روز به روز سخت تر میشود، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از این شرایط سخت که بر استان حاکم شده به سلامت عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: متاسفانه عليرغم بازرسی های مکرر و تذکرات جدی باز هم در مشاغل، صنوف و اماکن عملاً با نوعی عادی پنداری و همچنین با کاهش مراعات بهداشت فردی و عمومی در بعضي از مناطق استان روبرو هستیم، موضوعی که طبیعتاً منجر به افزایش شمار مبتلایان و به تبع آن قربانیان شده است.

وی بیان کرد: امیدوارم در تعطیلات پیش رو نیز مردم شریف استان از مسافرت و پذیرفتن مهمان، بخصوص از خارج از استان پرهیز نموده و شرایط را سخت تر نکنند.

دکتر یزدان پناه افزود: خواهان استفاده همه مردم از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، عدم حضور در هرنوع تجمعي حتي تجمع خانوادگي، عدم رفت و آمد در مناطق شلوغ و مراكز پرخطر و رعايت بهداشت فردي شد. البته مردم اين نكته را در نظر داشته باشند كه زدن ماسك به تنهايي باعث جلوگيري از مبتلا شدن به كرونا نمي شود و بايد زمان، مكان ( فضای بسته يا باز، متراژ فضا) ، تهويه ساختمان و ….. نيز در نظر گرفت.