سیر صعودی نگران کننده ویروس کووید 19 در شهرستان بویراحمد/ چهار قربانی جدید در کهگیلویه و بویراحمد
سیر صعودی نگران کننده ویروس کووید 19 در شهرستان بویراحمد/ چهار قربانی جدید در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 205 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس كوويد ١٩ جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 339 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 135 بيمار كرونايي قطعي بوده و ٢١ بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 676 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: امروز 329 نمونه از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج دريافت شد كه درصد موارد مثبت حدود 55درصد و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(63 درصد)، گچساران(26 درصد) و دنا (7درصد) مي باشد و بقيه موارد در ساير شهرستان هاي استان بود.

دكتر يزدان پناه ابراز داشت: بسیاری از افراد با وجود زدن ماسک، بخاطر حضور در تجمعات (حتی در فضای باز) و نیز استفاده از آسانسور و حضور فضای بسته و محدود مانند دستشویی و اطاق پرو لباس و… مبتلا به کرونا می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگر ویروس در یک فضای بسته و محدود منتشر شود حتی با وجود روشن بودن فن تهویه؛ ممکن است دقایق طولانی در فضا مانده و افراد را آلوده کند‌‌‌.

وي خواستار استفاده عمومي از ماسك، رعايت فاصله فيزيكي از يكديگر( حدود 2 متر)، شست و شوي مرتب دستها، ضد عفوني كردن دستگيره ها، كارت بانكي، كليد، تلفن همراه شد، همچنين عدم حضور در هر نوع تجمعي حتي تجمعات خانوادگي، پرهيز از سفر و رفتن به مكان هاي شلوغ و بسته، عدم حضور در مكان هاي پرخطر مانند مطب ها، كلينيك ها، موسسات پزشكي ، بيمارستانها، بانك ها، دفاتر پيشخوان، وسايل نقليه عمومي، خيابانهاي شلوغ، پاساژها و مغازه هاي بدون تهويه مناسب و… را خواستار شد.