جولان ادامه دار کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد/دکتر یزدانپناه: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا به وجود آمده است
جولان ادامه دار کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد/دکتر یزدانپناه: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا به وجود آمده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار مبتلایان کووید19 استان خبر داد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون ‪٣١٨ بيمار مشکوک و قطعی كرونايي در بيمارستانهاي استان بستری هستند که از این تعداد ‪ ١٤٣ بيمار كرونايي قطعي بوده و ٢٢بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ابراز داشت: از ٢٩٦ نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولی مولکولی یاسوج بیشترین موارد مثبت كوويد ١٩بترتیب در شهرستان های گچساران، بويراحمد، دنا و بهمئی بود.

وی اذعان داشت: روند افزایشی موارد مثبت در روزهاي اخير در شهرستان دنا ديده مي شود كه احتمالا بزودي اين شهرستان در وضعیت هشدار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 9752 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

دکتر یزدان پناه بیان کرد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی مجالس شادی و عزا در استان گفت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تأکید است.

وی ادامه داد: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا بوجود آمده است كه باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری آن شده است و در موج هاي جديد اپیدمی انتقال درون خانوادگی در آن بالا مي باشد.

دکتر یزدانپناه گفت: بنابراين لازم است كه تجمعات خانوادگي و مراودات اجتماعي در استان كاهش يابد و خانواده ها با مشاهده علايم اوليه كرونا در يكي از اعضاي خانواده، حتما اقدامات احتياطي براي عدم ابتلاي ديگر اعضاي خانواده را انجام دهند تا بتوان از مبتلا شدن جمعي خانواده ها جلوگيري نمود.