4فوتی دیگر در استان و روند افزايشي موارد مبتلا به کرونا در شهرستان دنا/ دکتر یزدان پناه:مردم مراسمات خود را به تعویق بیاندازند!
4فوتی دیگر در استان و روند افزايشي موارد مبتلا به کرونا در شهرستان دنا/ دکتر یزدان پناه:مردم مراسمات خود را به تعویق بیاندازند!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 180نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ويروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: سن افراد متوفي فوق ٣٣،٤٦،٤٩ و ٨٠ سال بوده است و دو نفر از متوفيان فوق فاقد بيماري زمينه اي بوده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون 314 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 140 بيمار كرونايي قطعي بوده و 21 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 9505 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: از 170 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا و بقيه موارد در ساير شهرستان هاي استان بود. روند افزايشي موارد مثبت در شهرستان دنا در طي يكي دوهفته گذشته قابل توجه بوده است و لازم است مردم اين شهرستان رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي را بنمايند كه در غير اين صورت وضعيت اين شهرستان قرمز مي شود.

دکتر یزدانپناه با بیان اینکه هم اکنون شرایطی را تجربه می کنیم که در ابتدای شهریورماه نسبت به وقوع آن هشدار داده بودیم، تصریح کرد: وضعیت فعلی شاید نتیجه عدم رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در نيمه دوم مرداد و شهريور باشد. با توجه به پايان رسيدن ماه هاي محرم و صفر و شروع ماه ربيع الاول از مردم شريف استان خواهش داريم كه يا مراسمات خود را بتعويق بياندازند و يا با حداقل افراد خانواده و با رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در فضاي باز برگزار كنند و به اين موضوع توجه نمايند كه در شرايط كنوني مبتلا شدن خانوادگي شده است و سن مرگ و مير در اثر كرونا به ميانسالي كاهش پيدا كرده است .

وی یادآور شد: لذا در شرايط موجود لازم است که همه مردم از ماسك استفاده نمايند، رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراودات ( حداقل ٢ متر) را بنمايند، عدم مراجعه به مكان هاي پرخطر، عدم حضور در هر نوع تجمعي، پرهيز از سفر و عدم نشست هاي خانوادگي مي تواند در پیشگیری از شیوع کرونا موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تاکید بر پایبندی بیش از پیش مردم به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: با افزایش رفتار تهاجمی ویروس، شمار جان باختگان کرونایی در همه جای کشور و همچنین در استان ما مدام رو به افزایش است.