کاسبان لودگی و موج سواری در اینستاگرام/از هنجار شکنی تا فحاشی و نبود نظارت کافی
کاسبان لودگی و موج سواری در اینستاگرام/از هنجار شکنی تا فحاشی و نبود نظارت کافی
یک بستر کاملا مناسب برای کاسبان لودگی فراهم شده تا تمامی ارزش های اجتماعی و گاه دینی و اعتقادی ما را به سخره گرفته و برای جذب دنبال کننده دست به هر کار غیر معقول و ناشایستی بزنند.از راه اندازی کمپین گراز تا خوردن نوشابه با آش و...

هنوز چند سالی از ظهور شبکه تصویر محور اینستاگرام نمیگذرد که حسابی جای خود را در بین کاربران فضای مجازی در سرتا سر جهان باز کرده و هرکس به هر طریقی از آن بهره میبرد

صفحه های آموزشی،علمی ،ورزشی و تنوعی غیر قابل باور در این شبکه اجتماعی قدرتمند و جهانی که سلطه خود بر زندگی همگان را تثبیت کرده است.در این اقیانوس عظیم اطلاعاتی ما نیز بصورت جدی درگیر تبعات مثبت و منفی استفاده از اینستاگرام شده و در این حجم بی حد و حصر داده های متنوع غرق شده ایم که تعداد کاربران فعال آن به یک میلیارد نفر میرسد.

اما در میان این همه ،یک بستر کاملا مناسب برای کاسبان لودگی فراهم شده تا تمامی ارزش های اجتماعی و گاه دینی و اعتقادی ما را به سخره گرفته و برای جذب دنبال کننده دست به هر کار غیر معقول و ناشایستی بزنند.

از راه اندازی کمپین گراز تا خوردن نوشابه با آش و توهین به مقامات رسمی کشور و نیز همه ی هنجار شکنی هایی که بصورت علنی از سمع و نظر چندین هزار دنبال کننده در روز  میگذرد.

 

کاسبان لودگی

 

کاسبان لودگی

نکته بسی جالبتر این است که در کمال ناباوری شاهد این هستیم که  کسانی خود را کارکشته ی فضای رسانه میدانند به حمایت از این کاسبان لودگی برخاسته که این حمایت علنی و ضمنی در نفس خود نوعی مشروعیت دادن و اعتبار بخشی به این اعمال ناشایست است.

حال دو سوال مهم برای ما پیش می آید اول اینکه آیا رسانه و فعالان این عرصه ی حساس، در مقابل فرهیختگان،بزرگان و نام آوران واقعی این خطه  در رشته  های گوناگون به تبع رسالت والای خود مسولیتی ندارند؟

دوم اینکه آیا لزوم برخورد قاطع و جدی با این دست افراد هنجار شکن توسط متولیان امر احساس نشده و سامان بخشی فضای مجازی امری لازم به نظر نمی آید؟

یقینا پاسخ شما خواننده گرامی به این دو پرسش مثبت خواهد بود و شما هم در هر منصب و کسوتی،شاهد این اعمال ضد ارزشی و توجیه ناپذیر بوده اید و از تبعات سوء آن بر زندگی اجتماعی خود ،فرزندان و دیگران آگاهی کامل دارید.به هرحال ما نیز چون شما امیدوار خواهیم بود فضای مجازی نیز مانند فضای واقعی جامعه با رصد حداکثری و ضمانت اجرایی قوی به یک فضای  قانونمد،ارزشی و نخبه پرور بدل شود تا به دستاوردهای متعالی برای تمام هموطنان منتج گردد.

صبح دنا