کرونا در کهگیلویه و بویراحمد باز هم قربانی گرفت/بستری 259 بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان های استان
کرونا در کهگیلویه و بویراحمد باز هم قربانی گرفت/بستری 259 بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان های استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 135 نفر خبر داد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 259 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 115 بيمار كرونايي قطعي بوده و 14 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 7402 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وي اذعان داشت: از 275 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج بيشترين درصد و تعداد موارد مثبت در بویراحمد 26 درصد، كهگيلويه 23 درصد، گچساران 18درصد، لنده 11درصد و دنا 10 درصد و مابقی در شهرستان های چرام و باشت مي باشند.

وي اضافه كرد: تغییر فصل و شروع بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا ماه های آینده ما را با چالشی جدی مواجه می کند، بنابراین توصیه میشود مردم بهداشت فردی و اجتماعی را به صورت ویژه در زندگی خود رعایت نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: عادی انگاری کرونا آسیب جدی برای سلامت عمومی جامعه به همراه دارد که متاسفانه هم اکنون جامعه ما با آن مواجه شده است.

دکتر یزدان پناه در پایان گفت: مردم می توانند با رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در اجتماع و ماندن در منزل و یا رعایت فاصله با دیگران در صورت حضور در هرگونه اجتماعات و البته شستن مکرر دست‌ها و زدن ماسک، ضمن قطع زنجیره انتقال ویروس، مدافعان سلامت را یاری کنند.