دسترسی نداشتن ۳۵ درصد از دانش آموزان گچسارانی به برنامه شاد
دسترسی نداشتن ۳۵ درصد از دانش آموزان گچسارانی به برنامه شاد
رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران گفت: ۳۵درصد از دانش آموزان این شهرستان به دلیل نداشتن تجهیزات آموزش مجازی به برنامه شاد دسترسی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ایوب مقیمی رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران گفت: ۲۳ هزار و ۴۷۹ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در مناطق مختلف این شهرستان مشغول به تحصیل شدند که ۳۵ درصد آنها به برنامه شاد دسترسی ندارند.

مقیمی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، آموزش ها در فضای مجازی و از طریق برنامه شاد ارائه می شود.

او بیان کرد: بیش از هشت هزارو ۲۰۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان به دلیل نداشتن تلفن همراه، تبلت و یا رایانه، دسترسی به اینترنت و فضای مجازی ندارند.

مقیمی گفت: هم اینک ۹۰ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مدارس شهرستان به شبکه ملی شاد متصل هستند.

او در خصوص مشکل دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار به دلیل دسترسی نداشتن به شبکه شاد و اینترنت افزود: برای این دانش آموزانی که به برنامه شاد دسترسی ندارند بسته های آموزشی در قالب سی دی و دی وی دی تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مقیمی گفت: هم اکنون آموزش و پرورش این شهرستان تیم های پشتیبانی برنامه شاد برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانش آموزان و معلمان تشکیل داده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران بیان کرد: دانش آموزان این شهرستان در ۲۱۴واحد آموزشی شهری و روستایی با یکهزار و ۶۶ کلاس درس سازماندهی و مشغول به علم آموزی شدند.

او افزود: ۱۱هزار و ۵۶۶ نفر از دانش آموزان این شهرستان دختر و ۱۲ هزار و ۱۰۴ نفر نیز پسر هستند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار داد.