پروتکل بهداشتی در مدارس گچساران رعایت شده است
پروتکل بهداشتی در مدارس گچساران رعایت شده است
رئیس آموزش و پروش گچساران با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: کارهایی که در توان آموزش و پرورش بوده انجام گرفته و تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران چهل و پنجمین نشست ستاد مقابله با کرونا ویروس به ریاست فرماندار و با حضور برخی از روسا در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

ایوب مقیمی در این نشست با اشاره به بازگشایی مدارس در نیمه دوم شهریورماه ظهار کرد:بنابه سیاست آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس در پانزده شهریور صورت گیرد.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و آموزش و پرورش بازگشایی شد.

رئیس آموزش و پروش گچساران ابراز کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان قرمز است اما مدارس در روز 15 شهریورماه بازگشایی شد.

مقیمی با بیان اینکه در روز بازگشایی مدارس قریب بر15 درصد دانش آموزان  در مدارس حاضر شدند، گفت:  سیاست کلی ستاد مبارزه  و مقابله با کرونا بر بازگشایی مدارس بوده که ماهم تبعیت کردیم.

وی عنوان کرد: قاعده اصلی، بازگشایی ‌مدارس و حضور همه دانش آموزان در سر کلاس‌های درس است و سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری زیرنظر ماموران شبکه بهداشت در مدارس اعمال  می‌شود.

مقیمی ادامه داد: کارهایی که در توان آموزش و پرورش بوده انجام گرفته و تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بضاعت برخی از مدارس توان خریداری ژل، مواد ضدعفونی و ماسک را ندارند که نیازمند همکاری هستیم.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه حضور فیزیکی دانش آموز تاثیر بسزایی در آموزش و یادگیری دارد، گفت: اگر بهترین معلم هم باشدتا دانش آموز از نزدیک با معلم روبرو نشود آموزش به صورت نمی گیرد.

مقیمی در ادامه با اشاره به بازدید از مدارس گچساران عنوان کرد: در خصوص پروتکل ها مدارس خاص مشکل ندارند و تنها مشکل مدارسی هستند که بضاعت چندانی ندارند.

وی ادامه داد: اولین بازدید از مدرسه بافت فرسوده صورت گرفته که پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک ، ضدعفونی  را رعایت کرده اما این امکانات به دراز مدت نیست.

رئیس آموزش و پرورش گچساران بیان کرد: امسال 23هزار و ۴۷۹ دانش‌آموز در مناطق مختلف  شهری و روستایی با ۲۱۴واحد آموزشی و یک هزار و ۶۶ کلاس درس سازماندهی، مشغول به علم آموزی شدند.

وی بیان کرد: از مجموع این تعداد ۱۱هزار و ۵۶۶ از دانش آموزان این شهرستان دختر و ۱۲ هزار و ۱۰۴ نفر نیز پسر هستند.

مقیمی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده   و برای جلوگیری  از ازدحام  در مدارس و رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی  دانش آموزان به صورت حضوری در گروه های کوچک در کلاس درس به ۲ گروه تقسیم خواهند شد.

وی ادامه داد: گروه نخست در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه،گروه دوم در روزهای یکشنبه و سه شنبه  و بالعکس به مدرسه خواهند رفت.

مقیمی به راه‌اندازی سامانه شاد اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی مدارس شهرستان به اینترنت متصل هستند و تنها برخی از مدارس روستایی به اینترنت متصل ننیستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مدارس روستایی که 10دانش آموز دارند کلاس درس به صورت حضوری برگزار می‌شود.