نباید نسبت به کرونا سهل انگار و بی خیال باشیم
نباید نسبت به کرونا سهل انگار و بی خیال باشیم
کلانتری ضمن تاکید بر اینکه کرونا همچنان جا خوش کرده، رخت بر نبسته، در کمین بوده و به هیچ کس رحم نمی کند، گفت: نباید با سهل انگاری و بی خیالی از این موضوع غافل بمانیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا، «حسین کلانتری» امروز (۲۶ فروردین) در سی و پنجمین جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا گفت: مردم عزيز و فهیم ما به خوبی می دانند که بعد از نزديك به دو ماه از شيوع بيماری کرونا هر چند در شرایط کاملا متفاوتی نسبت به آغاز بیماری هستیم، اما وضعیت چندان تغییر نکرده و نباید حضور در خیابان ها، رفت و آمدها و ترددها بدون ملاحظات باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که به اجرا گذاشته شد بدون رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی ناشدنی است، گفت: در این طرح دسته بندی فعاليت های صنفی در قالب كم ريسك، متوسط و دارای ريسك بالا از نظر شيوع بيماری كرونا مدنظر قرار گرفته است.

وی یادآور شد: اگر مشاغل كم ريسك فعالیت خود را آغاز کرده اند با شرایط رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

کلانتری تصریح کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ما اكنون با تجربه و تسلط خوب و کامل بر اين بيماری از نظر تجهیزات، امکانات و آمادگی ها و هم از نظر زيرساخت ها و تعاملی که همه سازمان ها، دستگاه ها و مردم نسبت به بیماری کرونا دارند در وضعيتی بهتر و قابل قبولی قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه مولکولی و تشخیص ویروس کرونا در این استان تست گیری با سرعت بیشتر و به خوبی انجام می شود و پیش از این که در شیراز انجام می شد هم غفلت و کوتاهی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: زمانی که تست های کرونایی استان به شیراز فرستاده می شد کوتاهی در این خصوص صورت نمی گرفت و هیچ گاه مشکلی به خاطر منابع مالی هم وجود نداشت، ولی متاسفانه گاهی رسانه ای به مسائل به گونه ای می پردازد که غیر واقعی، ناآگاهانه و کاملا نادرست است.

کلانتری تصریح کرد: در این استان در حوزه بهداشت و سلامت و برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا هیچ کمبود منابع مالی نداریم و این مسئله با توجه به اهیمت موضوع و سلامت مردم با اهتمام کامل مورد توجه دولت، ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا، وزیر بهداشت و درمان و مسئولین استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: استان به لحاظ آزمایشگاه تست کرونا، سی تی اسکن، تجهیزات و لوازم پزشکی در خصوص بیماری کووید ۱۹ کمبودی ندارد و همه تست ها در استان انجام می شود.

وی ابراز داشت: اینکه کشور و مردم ما علیرغم همه مشکلات، تحریم ها، تهدیدها و فشارها نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا که مغرور شده بودند و خود را به لحاظ تجهیزات و علم سرآمد می دانند بهتر عمل کرده، نتیجه ایمان و توکل به خدا، فرهنگ، اراده و عزم ملی است.

کلانتری گفت: اینکه در بیماریابی، طرح غربالگری، انجام تست های بیشتر و پایین بودن آمار مبتلایان از استان های پیشرو هستیم، باید از همکاری و حساسیت مردم، بینش و اراده آنان نسبت به این موضوع تقدیر و تشکر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاكيد كرد: برای دولت، ستاد ملی و استانی مديريت بيماری كرونا و مسئولین موضوع سلامت، تامین معیشت و مایحتاج زندگی مردم اولویت اساسی بوده و سایر مسائل زيرمجموعه آن تعريف می شود.

وی از اقدامات به عمل آمده توسط آموزش و پرورش استان در خصوص طرح جدید آموزش فرزندان از طریق «سامانه شاد» تقدیر کرد و گفت: در شرایط خاص کنونی وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان در مقاطع مختلف حرکتی سازنده را آغاز کرده است.

کلانتری تاکید کرد: این سامانه که در استان هم فعال است با تاکید بر رفع مشکلات، به خوبی مورد توجه قرار گیرد و معلمان و دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کافی داشته باشند.