حضور بانک قرض الحسنه مهر ایران در میان ۱۰۰۰بانک برتر دنیا/معرفی خدماتی که برای اولین بار در بانک مهر انجام میشود
حضور بانک قرض الحسنه مهر ایران در میان ۱۰۰۰بانک برتر دنیا/معرفی خدماتی که برای اولین بار در بانک مهر انجام میشود
همزمان با آغاز هفته دولت نشست خبری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کهگیلویه و بویراحمد به منظور تشریح عملکرد با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش صبح دنا، مهرداد آرمین در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن تبریک هفته دولت ضمن تشریح عملکرد بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به سفارشات بسیار در دین مبین اسلام مبنی بر اعطای قرض الحسنه یا قرض نیکو این امر از برکات و مزایای نظام مقدس و در راستای بلنکداری اسلامی دانست و بیان داشت، در نظام جمهوری اسلامی که اقتصاد آن بانک محور است بانک ها نقش تعیین کننده و ویژه ای در تامین سرمایه و ایجاد آنها در بخش های محتلف اقتصادی دارند.

 

وی با بیان اینکه در نظر داریم تا کارمزد تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران را به صفر برسانیم بیان کرد: این بانک در کنار بانک های تجاری نقش مهمی در راستای ایجاد اشتغال و تولید دارد و دربین بانکهای کشور دارای کمترین میزان معوقات بانکی هستیم که این امر نیز از همان سنت قرض نیکو و نیت خیر وام دهنده و وام گیرنده نشآت میگیرد.

مدیر شعب بانک مهر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان داشت؛سقف تسهیلات برای افراد حقیقی در این بانک تا۳۰۰میلیون و حقوقی تا ۷۰۰میلیون میباشد و با استقبال مردم از بانک و سنت حسنه قرض الحسنه روز به روز درحال گسترش است.

 

آرمین همچنین اظهار داشت،شرکت های دانش بنیان تا سقف ۵میلیارد ریال میتوانند از تسهیلات این بانک استفاده کنند که این نوع تسهیلات برای اولین بار در کشور انجام میشود.

وی در ادامه بیان کرد،کمترین مطالبات معوق در سیستم بانکی با حدود نیم درصد متعلق به مهر ایران است.

 

خبر خوش دیگری که مدیر امور شعب بانک مهر درجمع اصحاب رسانه بیان کرد، افزایش سرمایه بانک از ۵۰هزار میلیارد به صد هزار میلیارد است که بزودی صورت خواهد گرفت که پس از تحقق این افزایش سرمایه بانک میتواند به افراد بیشتری در سطح کشور تسهیلات قرض الحسنه اعطا کند.

 

آرمین همچنین به گسترش خدمات بانکی در بستر اینترنت اشاره کرد و افزود، با ارائه خدمات گسترده بصورت اینترنتی و در برنامه های کاربردی بانک امکان گسترش و خدمت رسانی به همه مردم حتی در نقاطی که شعبه نداریم میتوانیم تمامی خدمات بانکی را به مردم ارائه دهیم

 

آرمین همچنین اشاره می کند : برگزاری اولین جشنواره ملی قرض الحسنه که با استقبال خوبی مواجه شد ، سقف تسهیلات در این دولت افزایش پیدا کرده است و سقف مهلت بازپرداخت تسهیلات نیز در دولت مردمی از سه سال به ۵ سال افزایش پیدا کرده است .

 

وی در ادامه به پرداخت وام های بدون ضامن به مشتریان خبر داد و گفت: پرداخت وام های بدون ضامن در این بانک با توجه به اعتبار سنجی مشتریان صورت می گیرد ضمن اینکه در بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشخوان مجازی راه اندازی شده است که حضور افراد و مشتریان را در بانک به حداقل می رساند و در این زمینه استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان های برتر بوده است .

 

مهرداد آرمین همچنین به معرفی ظرح مهریار پرداخت و افزود، در طرح مهریار علاوه بر معرفی سازمان مربوطه میتواند از روی معدل حساب خود نیز تسهیلات دریافت کند و این تسهیلات نیز قابل انتقال به غیرکنیم.

 

وی اضافه کرد : در برنامه داریم که کارمزد ثابت را حذف کنیم و به سمت دریافت کارمزد خدمت حرکت کنیم و از ابتدای ا سال۴۲هزار فقره تسهیلات معادل۳۵هزار میلیارد ریال با کاردمزد ۴درصد ارایه شده است.

 

مدیر شعب بانک مهر استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیتها خیرخواهانه این بانک در راستای مسئولیت اجتماعی نیز پرداخت و اظهار داشت، در مسئولیت اجتماعی مشارکت فعال داشتیم که از میان این فعالیتها میتوان به کمک ۵۰میلیارد ریالی به مردم زلزله سی سخت، کمک به خانه های بهداشت با به مبلغ ۵میلیارد، تهیه لوازم گرمایشی برای روستائیان، ۵میلیارد ریال کمک هزینه برای تجهیز مرکز پزشکی هسته ای یاسوج،و تهیه و ارسال لوازم تحریر به اموزش پرورش دیشموک اشاره کرد.

 

وی در پایان با اشاره به استقبال بینظیر مردم از بانک در استان از خیرین دعوت کرد تا با انتقال حسابهای خود به این بانک و اعطای معدل حساب خود به افراد نیازمند در این امر خیر شریک باشند و اطمینان داد هیچ مسئولیت مالی و تعهدی برای خیرینی که قصد اعطای معدل حساب خود به فرد دیگری را داشته باشند وجود ندارد.