زمین های نسقی و قولنامه‌ای پروانه ساخت می گیرند
زمین های نسقی و قولنامه‌ای پروانه ساخت می گیرند
نماینده مجلس از اصلاح فرآیند ساخت و سازها در زمین های نسقی و قولنامه ای در مجلس خبر داد و گفت: براساس این اصلاحیه شهرداری ها موظفند به زمین های نسقی و قولنامه ای پروانه ساخت ارائه دهند.

به گزارش صبح دنا؛ جبار کوچکی نژاد با اشاره به افزایش ساخت و ساز بدون صدور پروانه ساخت در کشور بیان کرد: متاسفانه همچنان مشکلاتی در زمینه صدور پروانه ساخت در شهرداری ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: برخی اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی آنهم روی زمین های نسقی می کنند و از این رو شهرداری ها نمی توانند به این زمین ها پروانه ساخت صادر کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد : به عنوان مثال در شهر رشت ما ۶ هزار هکتار زمین های نسقی داریم و همه ساخت و سازهایی که روی این زمین ها انجام شده خلاف مقررات و قوانین بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد:موضوع اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها هم اکنون در کمیسیون عمران مجلس در جریان بوده و تلاش داریم برای رفع مشکلات این قبیل ساخت و سازها تبصره ای را در زمینه اصلاحیه ماده ۱۰۰ مطرح کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: براساس این تبصره تاکید داریم ، شهرداری ها موظفند به زمین های نسقی و قولنامه ای پروانه ساخت ارائه دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد : البته ارائه این پروانه ساخت به زمین های نسقی به معنای مالکیت آن زمین قلمداد نخواهد شد بلکه بدین منظور این پروانه ساخت ارائه می شود که افراد در ساخت و سازها تخلفی انجام ندهند و ساخت و ساز انجام شده بر پایه اصول مهندسی ساختمان باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:در حال حاضر ما در گیلان ۱۰ هزار واحد مسکونی داریم که به صورت غیر قانونی و بدون پروانه ساخت، ساخته شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد :همچنین در تهران و سایر بخش ها تعداد زیادی از واحدهای مسکونی بدون پروانه وجود دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پیشنهاد این تبصره به ماده ۱۰۰ قانون، در کمیسیون عمران تصویب شده حتما می تواند مشکلات در این بخش را برطرف کند.

وی تاکید کرد: ساخت و سازهای بدون پروانه ساخت به شدت در حال رشد است و اگر جلوی آن گرفته نشود ، این ساخت و سازها روز به روز بیشتر خواهد شد.