قطعی‌های مکرر بدون اعلام قبلی آب در یاسوج/تقاضای مردم از مسئولین بررسی و رفع مشکلات
قطعی‌های مکرر بدون اعلام قبلی آب در یاسوج/تقاضای مردم از مسئولین بررسی و رفع مشکلات
برخی شهروندان شهر یاسوج با ابراز گلایه از قطعی‌های مکرر آب خواستار بررسی علت این قطعی‌ها و همچنین پاسخگویی مسئولان شدند.

صبح دنا، در سالیان اخیر کاهش نزولات جوی، کم بارشی و همچنین خشکسالی‌ها سبب مشکلاتی در تامین آب شرب سالم در نقاط مختلف کشور شد و همچنین کهگیلویه و بویراحمد مانند دیگر نقاط با مشکلات تنش آبی و خشکسالی مواجه بود.

برای کاهش مشکلات کم آبی و همچنین توجه به تامین آب پایدار تدابیر و برنامه های مختلفی نیاز است که به صرفه جویی در مصرف آب، قطع انشعابات غیر مجاز، ترمیم شکستگی لوله های آب و همچنین پرهیز از آبیاری برخی مزارع کشاورزی با آب شرب، از جمله اقدامات می توان اشاره کرد.

در چند روز گذشته هرچند بارش های باران سبب ذخیره ۷ میلیون متر مکعبی آب در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد شد اما همچنان در نبود بارش‌ها کم بود آب و همچنین خشکسالی ها احتمالی مشاهده خواهد شد.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد همانند دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات کمبود آب مواجه بود، به گونه ای که شاهد قطعی های آب در نقاط مختلف شهر در اوقات مختلف شبانه روز بودیم.

مناطق مختلف شهر یاسوج در روزهای گذشته شاهد قطعی آب در ساعات مختلف بود در حالی که در خصوص این قطعی ها اعلام قبلی صورت نگرفت.

شهروندان با بیان اینکه اعلام قبلی برای قطعی آب می تواند سبب ذخیره آب شود، ادامه دادند: در برخی مواقع نبود آب برای پخت و پز، آب برای آشامیدن و همچنین مسائل بهداشتی دچار مشکل هستیم.

در همین رابطه سامانه ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در خصوص قطعی های آب در روزهای گذشته یکی از علت های قطعی را افت فشار اعلام کرد و اظهار داشت: به دلیل افت فشار آب در شهر یاسوج از ساعت ۲۲ الی ۷ صبح قطع است، این سامانه در حالی به علت این قطعی ها اشاره کرد که در خصوص قطعی های دیگر آب در شهر یاسوج و تاریخ و ساعت آن در روزهای دیگر اطلاع رسانی نداشت در حالی که این قطعی ها از ساعات ابتدایی روز شروع و تا عصر ادامه داشت.

این پایگاه خبری آماده درج پاسخ مسئولان آب بویراحمد در خصو علت مشکلات پیش آمده است.