۲۶۳ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است
۲۶۳ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶۳ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی استان منجر به عقد قرار داد و پرداخت شده است.

صبح دنا،معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶۳ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی استان منجر به عقد قرار داد و پرداخت شده است.

«آیت ارمغانی» درگفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: میزان اعتبار برای اشتغال روستایی استان ۳۰۲ میلیارد تومان بوده است که تاکنون از این میزان ۲۸۱ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده  و بالغ بر ۲۶۳ میلیارد تومان از این مبلغ به سرمایه گزاران روستایی پرداخت  شد.

وی اظهارکرد: این اعتبارات باعث  رونق تولید  ،بهبود فضای کسب و کار در مناطق روستایی، ایجاد اشتغال و  جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان اعتبار مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است که از طریق بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت می شود.

ارمغانی تصریح کرد: در سال گذشته میزان اعتبار مشاغل خانگی ۶میلیارد تومان بوده که کامل جذب شد و در سال‌جاری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده که تاکنون بالغ بر چهار میلیارد تومان از این میزان جذب شده است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی در بین خانم های این استان بیشتر از آقایان مورد استقبال قرار گرفت و بیشتر در رشته های صنایع دستی(فرش دستباف، گلیم بافی، دوخت البسه محلی ،چرم دوزی) و بسته بندی محصولات غذایی(سبزیجات، حبوبات و خشکبار) و همچنین پخت انواع نان محلی است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین تسهیلات بانکی در شهرستان بویراحمد به دلیل جمعیت بیشتر و سپس در شهرستانهای کهگیلویه و گچساران  در رشته های مختلف مشاغل خانگی پرداخت شده است، عنوان کرد: در شهرستان‌های گچساران و دنا بیشتر در زمینه صنایع دستی، در شهرستان کهگیلویه در بخش دام و محصولات دامی و در شهرستان بهمئی در زمینه خیاطی و دوخت پوشاک تسهیلات پرداخت شده است.

ارمغانی با بیان اینکه تمرکز وزارت کار بر پرداخت تسهیلات پشتیبان است، تاکید کرد: طی سالهای ۹۷ و ۹۸ تعداد ۱۸۵۰مجوز  برای ایجاد طرح مشاغل خانگی توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر شده که ۱۰۸ مورد از انها در قالب پشتیبان می باشند  و حدود ۴۰ درصد تسهیلات پرداختی در قالب پشتیبان بوده است.

وی بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با الگوی نوین منبعد با همکاری جهاددانشگاهی بعنوان نهاد واسط ،تسهیل گر و توسعه ای طرح و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان ناظر  اجرا  خواهد شد.