معابر ۲۴ روستای باشت آسفالت شد
معابر ۲۴ روستای باشت آسفالت شد
همزمان به دهه مبارک فجر در آئینی آسفالت معابر ۲۴ روستای شهرستان باشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.چاه تلخ،مله برفی ، پشت کوه، بهره عنا، بیدستان،سراببیز، درک و لار از جمله روستاهایی است که معابر آنها اسفالت شده است.

به گزارش صبح دنا به نقل از ایرنا،معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه در آئین افتتاح این طرح ها گفت: چاه تلخ،مله برفی ، پشت کوه، بهره عنا، بیدستان،سراببیز، درک و لار از جمله روستاهایی است که معابر آنها اسفالت شده است.
عزیز فیلی اظهار داشت:در این طرح ها عملیات آسفالت در گستره ۱۴۸ هزار و ۳۲۰ متر مربع از معابر روستاهای باشت انجام گرفت.
وی بیان کرد: ۱۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالاعتبار از محل قیر رایگان برای اسفالت معابر این روستاها هزینه شده است.
وی با اشاره به اهمیت سیمای زیبای روستاها در جذب سرمایه گذاران ابراز داشت: انجام آسفالت معابر روستایی افزون بر رفاه حال مردم زیرساختی برای توسعه اقتصادی این مناطق است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز همچنین طرح پارک تفریحی برکه در روستای سرابیز از توابع شهرستان باشت بهره برداری شد.
فیلی گفت: این پارک در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با پنج میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
وی اظهار داشت: ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های روستای سرابیز در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.
فیلی اضافه کرد: ساخت سه میدان،زیرسازی و آسفالت معابر روستایی،احداث سالن ورزشی چند منظوره، ساختمان دهیاری،توسعه فضای سبز،ساخت فلکه ورودی روستا،نصب سایبان چهار ایستگاه اتوبوس،اصلاح شبکه های برق و آب و ساخت چهار پل بتنی از زیرساخت های ایجاد شده سال های اخیر در این روستای ۸۰۰ نفری است.
شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا است که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.