عملیات اجرایی ۳ پروژه بزرگ آبی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود‌
عملیات اجرایی ۳ پروژه بزرگ آبی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود‌
داودی‌مهر ابراز کرد: تامین و انتقال آب شرب این شهرها و همچنین تعدادی از روستاهای بخش دیشموک، چاروسا و مرکزی شهرستان کهگیلویه به میزان4.07 میلیون مترمکعب در سال در افق 1425 با پوشش جمعیتی بیش از 66 هزار نفر از جمله اهداف طرح آبرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی است

به گزارش صبح دنا به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، علی داودی‌مهر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بزودی عملیات اجرایی 3 طرح بزرگ آبی در این استان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: فاز اول طرح تامین و انتقال آب شرب شهرهای دیشموک و قلعه رییسی و تعدادی از روستاهای مسیر، پروژه بهسازی و توسعه بند انحرافی و کانال آبرسانی اراضی کشاورزی رودبال و پروژه تامین آب نقاط مستعد دیم بخشی از اراضی شهرستان گچساران از سد چم شیر از جمله این پروژه‌ها است.

داودی‌مهر ابراز کرد: تامین و انتقال آب شرب این شهرها و همچنین تعدادی از روستاهای بخش دیشموک، چاروسا و مرکزی شهرستان کهگیلویه به میزان4.07 میلیون مترمکعب در سال در افق 1425 با پوشش جمعیتی بیش از 66 هزار نفر از جمله اهداف طرح آبرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجزای کلی طرح، شامل بند انحرافی، ایستگاه‌های پمپاژ 1 و 2 و مخازن مکش بتنی آنها، خطوط انتقال آب شرب و تاسیسات وابسته و مخازن تعادلی و ذخیره مرتفع است.

داودی مهر افزود: پروژه بهسازی و توسعه بند انحرافی و کانال آبرسانی اراضی رودبال در راستای تامین آب مورد نیاز حدود 500 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای رودبال، سرتیره، امامزاده سید جمال الدین، نازمکان، بوراژ(هجرت)، اسلام آباد، گبرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تخصیص 125،6 میلیون مترمکعب آب از سد چم شیر(60 میلیون مترمکعب جهت صنعت و 65،6 میلیون مترمکعب جهت کشاورزی)، بیان کرد: پروژه فاز اول تامین و آبرسانی به نقاط مستعد دیم بخشی از اراضی شهرستان گچساران(حد فاصل اراضی تحت پوشش طرح های امامزاده جعفر(ع) و سد کوثر) از سد چم شیر در روزهای آینده کلنگ زنی می‌شود.