لبنیات سنتی های شهر یاسوج زیر ذره بین کارشناسان دامپزشکی و مرکز بهداشت / پلمپ ۶ مرکز لبنیات سنتی در بازرسی های مشترک
لبنیات سنتی های شهر یاسوج زیر ذره بین کارشناسان دامپزشکی و مرکز بهداشت / پلمپ ۶ مرکز لبنیات سنتی در بازرسی های مشترک
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت؛ به شهروندان توصیه میشود برای حفظ سلامتی خود از لبنیات پاستوریزه موجود در بازار استفاده کنند.

به گزارش صبح دنا، دکتر علی روئین تن ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد با اعلام پلمپ ۶ مرکز لبنیات سنتی دیگر در شهر یاسوج در گشت مشترک این اداره با مرکز بهداشت شهید دامیده در روز گذشته خبر داد و گفت : در حال حاضر در بازار ۲ نوع محصول لبنی با عنوان سنتی و پاستوریزه عرضه می شود که به علت تبلیغات غیر واقعی تعدادی از مصرف کنندگان به مصرف نوع سنتی آن تمایل پیدا کردند.

وی تاکید کرد: این مراکز بدلیل بالا بردن بار میکروبی شیر توزیعی آنها بالاتر از حد استاندار پلمپ گردیده است.

دکتر روئین تن با اشاره به وجود تقلب‌ها و همچنین عرضه غیربهداشتی شیر در برخی واحدهای عرضه لبنیات سنتی شهریاسوج، افزود: پایش‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی به همراه مسئولان مرکز بهداشت با نمونه‌برداری دوره‌ای از مراکز عرضه شیر خام انجام گرفته و پس از انجام آزمایش در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان، تخلفات واحدها احصاء و نسبت به پلمپ آنها اقدام میگردد.

وی ضمن تاکید بر استمرار بازرسی های مشترک با دستگاه های اجرایی همکار از مراکز تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی گفت: در بازرسی های مشترک دامپزشکی و مرکز بهداشت طی هفته های گذشته تعداد ۹ مرکز نیز بدلیل تخلفات بهداشتی و بالا بودن بار میکروبی شیر توزیعی پلمپ گردیده بودند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد مجددا از مردم خواست حتی الامکان از محصولات پاستوریزه لبنی استفاده نموده و تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی و ۱۹۱ مرکز بهداشت اطلاع رسانی نمایند