ورود به مناطق حفاظت شده و پارک ملی ممنوع است
ورود به مناطق حفاظت شده و پارک ملی ممنوع است
رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گفت: هرگونه ورود عبور و توقف درمناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان منوط به کسب اجازه از سازمان است .

به گزارش صبح دنا، در پی گرفتار شدن ۷ کوهنورد شیرازی در ارتفاعات دنا و مصاحبه دکتر حمید مساعدیان عضو انجمن پزشکی کوهستان کشور با شبکه خبر مبنی بر اینکه ، تمام کوهنوردان که به دنا می روند آزاد هستند و به هیچگونه مجوزی نیاز ندارند ، هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ضمن واکنش به این مصاحبه که بصورت زنده از شبکه خبر پخش می شد گفت : شرط ورود به مناطق حفاظت شده و پارک ملی در کهگیلویه وبوراحمد کسب اجازه از محیط زیست استان است .
سینایی گفت: مطابق با دستورالعمل ورود به مناطق حفاظت شده در بند (الف) ماده ۳ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، عبور و توقف در پارک های ملی و آثار طبیعی ملی ممنوع است.
سینایی ادامه داد: مطابق ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، در صورت ورود غیر قانونی به مناطق حفاظت شده و پارک ملی ، مسئولیت هرگونه مواجه شدن با حیوانات وحشی متوجه فرد خواهد بود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و تلرش است