هرگونه تغییر کاربری زمین حتی توسط تعاونی ادارات خلاف قانون و جرم است
هرگونه تغییر کاربری زمین حتی توسط تعاونی ادارات خلاف قانون و جرم است
سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان گفت: هرگونه تغییر کاربری، حتی توسط تعاونی ادارات را جرم محسوب و در صورت مجوز تغیر کاربری، مدیران عامل تعاونی ها باید پاسخگو تخصیص سرانه فضای آموزشی و فرهنگی و فضای سبز در این تعاونی ها باشند.

به گزارش صبح دنا، سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور اعضا و معاون پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه وضعیت ورودی‌های شهر یاسوج زیبنده شهری که پایتخت طبیعت است، نیست افزود: با تشکیل کار گروه تخصصی متولی ورودی شهر مشخص شود.

در ادامه سید علی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان به مشکلات ایجاد شده تعاونی‌های مسکن ادارات اشاره کرد و افزود: متاسفانه این تعاونی‌ها در آینده با گسترش حاشیه نشینی و ایجاد بافت‌های نا‌کارآمد فرسوده خواهند شد.

وی بیان کرد: از طرفی این تعاونی‌ها سرانه آموزشی ، فرهنگی و فضای سبز را رعایت نکرده‌‌اند که در آینده در صورت تصویت طرح جامع شهری کاری از دست شهرداری ساخته نیست.

دادستان مرکز استان هرگونه تغییر کاربری‌ها حتی توسط تعاونی ادارات خلاف قانون و جرم دانست و افزود: در صور مجوز تغییر کاربری، مدیران عامل تعاونی ها باید پاسخگو عدم تخصیص فضای آموزشی و فرهنگی و فضای سبز در این تعاونی‌ها باشند

همچنین سید عیسی حسنی معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری اظهار کرد: عدم توجه به مصوبات شورای پیشگیری از سوی مدیران با توجه به اهمیت و حساسیت مصوبات، مصداق ترک فعل مدیران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد نقاط حاشیه‌ای و بافت‌های ناکارآمد تصریح کرد: شهر یاسوج نیاز به رشد و گسترش دارد و مردم توان خرید زمین در مراکز شهر ندارند و نیاز است که استانداری و شهرداری و نهادهای متولی هرچه سریعتر طرح جامع شهری یاسوج را که حدود پانزده سال از آن می‌گذرد بازنگری و پیگیرتصویب آن باشند. و همچنین موضوع الحال روستا های حاشیه ای به شهر پیگیری شود

این مقام قضائی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر برخی افراد سود جو با تسطیع و مسدود کردن آبراه‌ها اقدام به فروش و ساخت و سازها این مسیرها کرده اند.

وی تاکید کرد: در این خصوص ظرف دو هفته آینده تمام آبراه‌ها و مسیر های مسدود شده توسط آب منطقه ای و جهاد کشاورزی احصا و به دادستانی و معاونت پیشگیری ارسال شود.

حسنی با اشاره به اهمیت ایجاد کمر بند سبز حاشیه شهر تصریح کرد : با توجه به گزارشات واصله از نهادهای متولی،علت عملیاتی نشدن این طرح اجرایی نشدن طرح جامع شهری است.