کمترین نزاع در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور/دلیل بزرگنمایی دعواها در استان از زبان فرمانده پلیس
کمترین نزاع در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور/دلیل بزرگنمایی دعواها در استان از زبان فرمانده پلیس
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نزاع تنها وضعیت یک تا دو استان از ما بهتر است و بهترین رتبه را در سطح کشور داریم.

به گزارش صبح دنا ،سردار کیقباد مصطفایی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: شعار امسال ما چشم اندازی از اهداف نیروی انتظامی است و مسیر روشنی را در جلوی پای مجموعه و همکاران می گذارد.

وی گفت: یکی از اهداف ما در فرمایشات رهبری اشاره شده که مردم پلیس مقتدر و مهربان و هوشمند و ماهر را دوست دارند.

سردار مصطفی ادامه داد: نیروی انتظامی در چند سال گذشته گام های موثری در راستای تحقق این موضوعات برداشته در چند سال گذشته شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده ایم و امروز سامانه های مختلفی برای خدمت به مردم وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: در کنار پیشرفت تجهیزات آموزش کارکنان هم به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته پلیس در تجهیزات و نیروی انسانی گام‌های خوبی برداشته مجموعه انتظامی استان نیز همگام با این توسعه اقدامات خوبی انجام داده و مجهز به تجهیزات و امکانات شده است.

سردار مصطفایی افزود: وضعیت استان ما از نظر امنیت در کل کشور مطلوب و پایدار است بر اساس سنجش‌هایی که جمع آوری شده وضعیت مطلوبی در حوزه های مختلف آماری داشتیم و دارای رتبه های بالایی هستیم که از ۲۷ تا ۲۸ در نوسان است در سرقت رتبه ۲۷ کشور را داریم در امور امنیتی رتبه ۳۱ و در شرارت رتبه ۲۶ در جرائم مالی رتبه ۳۲ و در نزاع رتبه ۳۱ کشور را داریم که تنها یکی دو استان در نزاع وضعیت بهتری از ما دارند.

وی گفت: اما متاسفانه تصویر نامطلوبی به دلیل برخی اقدامات مثل پر کردن کلیپ ها و پخش و منتشر کردن آن وجود داشته اما در کل امنیت پایداری داریم.

این فرمانده افزود: تصادفات یکی از دغدغه های ما بوده که باید کار فرهنگی انجام دهیم و وضعیت مطلوبی نداریم آن هم به دلایل مختلف از جمله وجود بیش از حد خودروهای نامطمئن همچنین عوامل انسانی و جاده های نا ایمن است.

مصطفایی تصریح کرد: امنیت بسیار خوبی در سطح استان در طول سال گذشته داشتیم پلیس اقدامات ارزشمندی را داشته است در مدیریت بیماری کرونا کارهای بسیاری انجام شده در حوزه پلیس راه و راهور پلیس نظارت خوبی بر محدودیت های ترافیکی انجام داده است در زلزله سی سخت یکی از کارهای مهم این بود که حتی یک فقره سرقت در آن روزهای سخت نداشتیم و پلیس استان در همان دقایق اولیه در صحنه حاضر بود.

وی گفت: در پی‌جویی جرایم در حوزه کشفیات ۱۷ درصد افزایش کشفیات را نسبت به سال گذشته داشتیم ۹۰ درصد قتل ها پیگیری و به نتیجه رسید و قاتلین را به دستگاه قضا معرفی کردیم به جز یکی دو فقره، در مبارزه با اراذل و اوباش فعالیت‌های خوبی شده گاها ارازل اوباش ناپدید و نوظهور هستند موضوعی که در بلوار امام و ۴۰ روز پیش اتفاق افتاد همکاران ما نفر آخر متواری را نیز از مخفیگاه خود بیرون کشیده و شناسایی و دستگیر کردند همکاران ما پای کار هستند.

این فرمانده ادامه داد: در جریان انتخابات زحمات زیادی کشیده شد انتخابات در استان ما متفاوت از سایر استان‌های دیگر است با همفکری همه اعضای شورای تامین و رهنمودهای نماینده ولی فقیه هیچ مشکلی نداشتیم هیچ گزارشی در حوزه امنیتی نداریم هر چند بر این باوریم که امنیت به صورت نسبی است و امنیت را مطلق نمی دانیم.

وی گفت: ۷۰ درصد افزایش کشفیات قاچاق به ارزش ریالی ۵۲ میلیارد تومان را نیز داشته‌ایم و در این راستا اقدامات موثری انجام داده‌ایم.