۴۰ درصد دانش‌آموزان استان نیازمند تبلت و گوشی هستند/ برگزاری شور عاطفه‌های امسال با تاکید جمع‌آوری ملزومات آموزشی
۴۰ درصد دانش‌آموزان استان نیازمند تبلت و گوشی هستند/ برگزاری شور عاطفه‌های امسال با تاکید جمع‌آوری ملزومات آموزشی
مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هماهنگی شور عاطفه‌ها عنوان کرد40 درصد دانش‌آموزان استان نیازمند تبلت و گوشی هستند. شور عاطفه‌های امسال با تأکید بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی به روش‌های الکترونیکی از بیستم شهریورماه در استان آغاز می‌شود و تا یازدهم مهرماه ادامه دارد.

به گزارش صبح دنا، سید نظام مرادی با بیان اینکه مهر امسال و آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی خواهد بود،گفت: متناسب با برنامه های وزارت آموزش و پرورش مدارسی که زیر ۱۵ نفر جمعیت دارند به ویژه در مناطق روستایی و عشایر به صورت حضوری خواهند بود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه امکان بازگشایی مدارس تا ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ که بازه زمانی اجرای شور عاطفه ها است وجود ندارد، بیان کرد: هدف عمده ما در برنامه شور عاطفه ها جمع آوری کمک های دانش آموزان برخوردار مدارس شهری جهت خرید ملزومات دانش آموزان کم برخوردار مناطق روستایی و عشایری است.

وی تاکید کرد: در استان ما قریب به ۴۰ درصد دانش آموزان نیازمند تبلت و گوشی هستند.

مرادی بیان کرد: اگر واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان تا مهرماه انجام بگیرد احتمالا در آبان شاهد بازگشایی مدارس به صورت تدریجی خواهیم بود.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۰۵۰۰ دانشجو و دانش‌آموز از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.
قباد مبشری بیان کرد: هرساله شور عاطفه‌ها برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در روزهای ابتدایی سال تحصیلی برگزار می‌شود که امسال نیز با وجود تداوم همه‌گیری ویروس کرونا، با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و بیشتر به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
مبشری با بیان اینکه هرساله این توفیق را داریم که از طریق جشن عاطفه‌ها به تعدادی از دانش‌آموزان نیازمند کمک کنیم، افزود: سال گذشته در این جشن دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان درآمد داشتیم که امیدواریم امسال این مبلغ افزایش یابد.
وی بیان کرد: امسال نیز به‌مانند سال گذشته با توجه به شروع کلاس‌ها به‌صورت مجازی کمک‌های جمع‌آوری‌شده از مردم خیر و نیکوکار جهت خرید ملزومات الکترونیکی از جمله تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان استفاده می‌شود.
مبشری با بیان اینکه باید از ظرفیت رویداد ملی شور عاطفه‌ها برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند نهایت استفاده را ببریم گفت: در این خصوص استفاده از ظرفیت خیران و حامیان نیکوکار، ادارات و نهادها، بسیج و تمامی مردم نوع‌دوست در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: شور عاطفه‌ها امسال از بیستم شهریور تا یازدهم مهرماه با تکیه‌بر روش‌های مشارکت الکترونیکی ازجمله کد دستوری #۱*۰۷۴*۸۸۷۷*، پایگاه اینترنتی emdad.ir برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه شعار شور عاطفه‌های امسال«با هم مشق محبت می‌نویسیم»است، افزود: دفاتر و مراکز نیکوکاری این نهاد در سراسر کهگیلویه و بویراحمد نیز آماده دریافت کمک‌های مردم نوع‌دوست استان هستند.

مبشری با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در شور عاطفه‌های امسال، کمک به جمع‌آوری ملزومات آموزشی به‌ویژه، وسایل و تجهیزات موردنیاز برای آموزش‌های مجازی است، تصریح کرد: در نظر داریم که تعدادی پایگاه فیزیکی جمع‌آوری کمک‌های مردمی را نیز در خصوص جشن عاطفه‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر، در میدان‌ها و معابر اصلی شهرهای استان برپا کنیم.
شایسته ذکر است در این نشست اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات خود در خصوص برپایی جشن عاطفه‌ها در استان پرداختند.