قیام امام حسین (ع) برای برافراشتن پرچم توحید بود
قیام امام حسین (ع) برای برافراشتن پرچم توحید بود
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: قیام امام حسین (ع) برای برافراشتن پرچم توحید و خداپرستی بود.

به گزارش صبح دنا، نماینده ولی فقیه در این استان گفت: قیام همه انبیاء و اولیای الهی بویژه قیام امام حسین (ع) برای برافراشتن پرچم توحید، خداپرستی و آماده کردن بستر جامعه برای ورود مردم به بهشت خدا و دور کردن مردم از خشم، غضب و در نهایت از دوزخ و عذاب سخت و ابدی خداوند است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید نصیر حسینی افرود: نتیجه این قیام، فراهم کردن زمینه بهتر برای حاکمیت اخلاق و معنویت، عدالت، علم و دانایی در جامعه است.
وی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا در همین راستا حرکت کرد که مردم را به سمت عقلانیت، معنویت، عدالت و اخلاق دعوت کند و حاکمیت را از دست خونریزان و ستمگران خارج کند و به مردم هشدار دهد که اگر حاکمیت جامعه در دستور و اختیار افراد جاهل و نادان باشد، طبیعتاً معنویت و عدالت از بین می‌رود و خون مظلومین ریخته می‌شود.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: انسان که در پیشگاه خداوند آنقدر جایگاه دارد که اشرف مخلوقات است، حکومت معاویه ارزشی نداشت و این که در دوران بنی امیه اینگونه شد که انسان‌های بزرگی همچون سید الشهدا به شهادت رسیدند و خونشان ریخته شد، این معلوم است که حکومت و حاکمیت اگر به دست افراد نااهل بیفتد چه اتفاقی روی خواهد داد.