پلمب بیش از ۸۰ واحد صنفی بدون پروانه در کهگیلویه و بویراحمد
پلمب بیش از ۸۰ واحد صنفی بدون پروانه در کهگیلویه و بویراحمد
۸۳ واحد صنفي بدون پروانه در کهگيلويه و بويراحمد پلمب شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا، امیر تیمور موسویان، معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت اتحادیه‌های صنفی، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و سایر ارگان‌ها، طرح ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه از اول تیر ماه جاری در استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه همه واحد‌های صنفی در استان از نظر دارا بودن پروانه فعالیت صنفی بررسی می‌شود افزود: در قالب همین طرح تاکنون ۸۳ واحد صنفی بدون پروانه در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و پلمب شد.

موسویان با اشاره به اینکه در این طرح واحد‌های بودن پروانه فعالیت، شناسایی و ملزم به اخذ پروانه می‌شوند، گفت: فرار مالیاتی، خودداری از رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و نداشتن صلاحیت‌های فردی از جمله پیامد‌های نداشتن پروانه فعالیت صنفی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۰ هزار واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند و اجرای این طرح تا شناسنامه دار شدن همه واحد‌های صنفی در استان ادامه دارد.

وی گفت: متقاضیان دریافت پروانه کسب با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

موسویان افزود: اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی پروانه کسب و بررسی تقاضا، بازدید از مکان محل کسب، صدور و اخذ استعلام‌های مورد نیاز، مطابق با قانون نظام صنفی پروانه کسب متقاضی را صادر می‌کنند.