دیدار مسئولان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با مقامات قضایی استان
دیدار مسئولان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با مقامات قضایی استان
همزمان با هفته قوه قضائیه مدیر کل و جمعی از مسئولان حفاظت محیط زیست ضمن حضوردر دستگاه قضا با دادستان های دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی شهرستانهای استان دیدار و بر ضرورت تعامل بیشتر در پیشگیری از جرایم زیست محیطی و رشد سطح تعامل و همکاری‌ها تأکید کردند.

به گزارش صبح دنا به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضائیه ، مدیرکل حفاظت محیط زیست و مسئولان شهرستان های این اداره با حضور در مراکز دستگاه قضا با دادستان شهرستان های دنا و بویراحمد دیدار و گفتگو داشتند.

براساس این گزارش در مرکز ، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست با حضور در دادگاه های عمومی و انقلاب اسلامی استان با سید علی ملک حسینی دادستان شهرستان بویراحمد دیدار و فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به کارکنان خدوم این مرکز تبریک و تهنیت گفت.

براساس این گزارش ، هاشمی در این دیدار ،ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرونده های قضایی محیط زیست در دستگاه قضا به کاهش آمار این پرونده ها اشاره کرد و گفت : آمارها از کاهش پرونده های ارسالی به دادگاه نشان از توجه مردم به حفظ محیط زیست و همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره کل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آتش سوزی جنگل را چالش طبیعت استان دانست و گفت : جنگل های زاگرس ۴۰ درصد آب شیرین کشور را تامین می کند و هر درخت بلوط سالانه نزدیک به ۶۰ تن آلودگی و گرد و غبار را در خود رسوب می کند اما متاسفانه گاها شاهد هستیم به راحتی دچار حریق شده و زنده زنده در آتش می سوزند.

وی گفت : برای نخستین با از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۶۰ دمنده اطفاء حریق توسط محیط زیست استان خریداری شده و علاوه بر تجهیز کامل پاسگاه های محیط بانی استان ، برای نخستین بار ، دهیاران حاشیه مناطق را به این ستگاه ها مجهز کرده ایم تا در همیاران و مردم در کمترین زمان ازگسترش آتش جلوگیری نمایند و همین اتفاق هم افتاد ، خوشبختانه شاهد بویدم در چندین فقره آتش سوزی، دهیاران و مردم حاشیه مناطق که به این دستگاه ها مجهز شده اند قبل از رسیدن مامورین آتش را مهار و سرد کرده اند.

وی گفت: برای نخستین بار با ۲ تشکل زیست محیطیی انعقاد قراداد انجام شد که ضمن حضور و کمک به مامورین، نسبت به آموزش جوامع محلی در نحوه اطفاء حریق کمک کار ما باشند.

در این دیدار سید علی ملک حسینی دادستان شهرستان بویراحمد ، ضمن تجلیل از اقدامات محیط زیست استان و برون سپاری کارهای محیط زیست به دانشگاه، مردم و تشکل ها گفت : ارتباط نزدیم محیط زیست با دانشگاه و عقد قراداد با تشکل های مردمی مایه امیدواری و جای تقدیر و تشکر دارد که محیط زیست مردم را همسو با خود کرده است.

دادستان مرکز استان گفت : اقدامات زمانی بهتر می شوند که در بستری مناسب دیده و معرفی شوند، محیط زیست زمانی برای مردم جذابیت و اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد که شهروندان از نزدیک لمس و زیبائی های طبیعت را حس کند.

ملک حسینی افزود : استان ما در بحث محیط زیست و منابع طبیعی غنای بالایی دارد که می طلبد به درستی از این ظرفیت استفاده شود.

دادستان مرکز استان ورود محیط زیست به طبیعت گردی را ضروری دانست و گفت : ورود محیط زیست به طبیعت گردی یک ظرفیت بسیار خوب است، ضمن آنکه در کنار آن، توجه به ظرفیت جوامع بومی دقت و اهمیت کار را بالاتر خواهد برد.

براساس این گزارش همزمان با این دیدار مسئولین پارک ملی دنا با حضور در مرکز دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان دنا با دادستان این مرکز دیدار و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست این شهرستان فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک و از حمایت های دستگاه قضا تقدیر کردند .