تنش آبی در ۱۷۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد
تنش آبی در ۱۷۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد
با تدام خشکسالی ۱۷۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد دچار تنش آب هستند.

به گزارش صبح دنا، مدیرعامل شرکت آبفای استان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشک شدن چشمه‌ها ۱۷۵ روستا در شهرستان‌های استان دچار تنش آبی شده اند.
اسفندیار برخه افزود: به منظور تامین آب آشامیدنی این روستا‌ها طرح آبرسانی سیار در دستور کار است و هم اکنون این روستاها با ۷ تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
برخه از کاهش ۵۲ و ۳ دهم درصدی بارندگی‌ها در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و اضافه کرد: به همین دلیل سطح ایستایی آب در مناطق گرمسیری ۱۰ تا ۴۰ متر کاهش یافته است و بسیاری از چشمه‌ها که تامین کننده آب آشامیدنی برخی روستاها بودند خشک شده‌اند.

وی مدیریت مصرف آب را یکی از راهکار‌های مهم برای گذر از وضعیت تنش آبی در روستا‌ها و شهر‌ها دانست و ادامه داد: با توجه به قطعی مکرر آب، مصرف کنندگان برای تامین آب مصرفی خود از تانکر‌های ذخیره استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد انشعابات غیر مجاز و استفاده از آب شرب برای تامین آب دام‌ها، آبیاری باغ‌ها و صیفی جات را یکی علل مهم کمبود آب آشامیدنی در برخی مناطق از جمله بنسنجان، بلهزار، مادوان و مهریان دانست و گفت: تاکنون ۳۰ انشعاب غیر مجاز در این مناطق جمع آوری شده است.