افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما
افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما
قيمت بليت هواپيما با وجود مخالفت‌ و برخورد سازمان هواپيمايي کشوري، افزايش يافته و شرکت‌هاي هواپيمايي نرخ آن را بالاتر از سقف تعيين شده و با قيمت دلخواه افزايش داده‌اند.

بلیت هواپیما در روزهای اخیر افزایش یافته است و با وجود اینکه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شخص وزیر نسبت به آن موضع گرفته و آن را غیر قانونی دانسته‌اند، شرکت‌های هواپیمایی به نظر توجهی به این اظهارات و سقف تعیین شده برای نرخ پروازهای داخلی ندارند.

 

البته طی ماه‌ها و روزهای گذشته اظهارات مختلفی از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و حتی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده که با این افزایش قیمت‌ها مخالفت کرده‌اند، ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی وجود ندارد.

 

وی افزود: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در این زمینه، نظارت‌های لازم در زمینه مانند گذشته انجام خواهد شد و ادامه پیدا خواهد کرد تا نرخ مصوب اعلام شده به درستی اعمال شود.

اما این مخالفت‌ها به جایی نرسیده و شرکت‌های هواپیمای نرخنامه مصوب آبان ماه سال گذشته را رعایت نمی‌کنند، چرا که به عنوان مثال بر اساس نرخ مصوب اعلام شده، حداکثر قیمت بلیت برای پرواز تهران-مشهد ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان است اما شرکت‌های هواپیمایی آن را تا یک میلیون ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند!