مصرف ۷۰۰ لیتری کولرهای آبی در شبانه روز/ کاهش ۱۵ درصدی مصرف آب با نصب سایه بان روی کولر
مصرف ۷۰۰ لیتری کولرهای آبی در شبانه روز/ کاهش ۱۵ درصدی مصرف آب با نصب سایه بان روی کولر
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نصب سایه بان بر روی کولر آب را عامل کاهش مصرف 15 الی 20 آب مصرفی این وسیله سرمایشی اعلام کرد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد مسعود مرادیان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل گرما و راه اندازی کولرهای آبی عنوان کرد: با وارد شدن کولرهای آبی به مدار بهره برداری، مصرف آب شرب تا حدود زیادی بالا می رود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کولر‌های آبی که با گردش آب، هوا را خنک می‌کنند، در اکثر منازل، کارگاه ها، فروشگاهها و ادارات وجود داشته و استفاده میگردد که این موضوع در نوع خود تا ۳۵ درصد مصرف آب شرب را افزایش خواهد داد.

مرادیان عنوان کرد: هر کولر آبی در هر ساعت بین ۱۸ تا ۲۰ لیتر آب مصرف می کند یعنی در هر شبانه روز حدود ۴۸۰ لیتر آب مصرف دارد.

وی یادآور شد: اگر سیستم آبرسانی و شناور کولرها تنظیم نباشد و بموقع نسبت به تمیز کردن و سرویس کولرهای آبی اقدام نگردد این میزان مصرف در کولرهای معیوب تا ۳۵ درصد نیز افزایش خواهد داشت به همین دلیل باید مشترکین چک کردن سیستم شناور کولر و نصب سایه بان روی کولرهای آبی را در نظر داشته باشند.

وی گفت: نصب سایه بان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف آب کولر را کاهش خواهد دارد، ضمن آنکه نصب ترموستات محیطی نیز، مصرف آب کولر را تا حدود ۸ درصد کاهش می دهد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان افزود: با توجه به جدی بودن بحران آب ضروری است تمامی مشترکین به نکات و هشدارهای آبی توجه ویژه نموده تا در دسترسی به این مایه حیاتی و مصرف آب شرب بهداشتی دچار مشکل نشوند.