انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و باشت به صورت “تمام مکانیزه” برگزار می شود/برنامه های آموزشی در فضاهای مجازی و حقیقی اجرا خواهد شد
انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و باشت به صورت “تمام مکانیزه” برگزار می شود/برنامه های آموزشی در فضاهای مجازی و حقیقی اجرا خواهد شد
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان از برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه در سه شهر استان خبر داد.

عباس رسولی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان در گفت و گو با صبح دنا بیان داشت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و باشت به صورت *تمام مکانیزه* برگزار می شود و در بقیه شعب در سراسر استان انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت *نیمه مکانیزه* برگزار میشود.

وی افزود: در انتخابات تمام مکانیزه، همه فرایندهای انتخابات از جمله احراز هویت رای دهندگان، اخذ رای، شمارش آرا و تجمیع نهایی به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.

رسولی خاطر نشان کرد: در انتخابات نیمه مکانیزه در تمامی شعب استان به جز سه شهر اعلام شده،فقط فرایند های احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی هست و فرایندهای اخذ رای و شمارش آرا و تجمیع به صورت دستی و کاغذی انجام میشود.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گفت: شرایط برگزاری انتخابات تمام مکانیزه از نظر زیرساخت های فنی و مخابراتی در تمامی شهرهای استان فراهم می باشد و همه شهرها از جانب ستاد انتخابات استان به وزارت کشور اعلام شد که نهایتا طی تصمیم گیری که توسط وزارت کشور و هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شد، سه شهر یاسوج، دوگنبدان و باشت انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: ما تجربه موفقی در برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار در تاریخ ایران و استان داشتیم و ان شالله امسال هم از این ظرفیت به خوبی استفاده خواهیم کرد.

رسولی از مزیت های انتخابات مکانیزه را افزایش دقت و کیفیت در فرایند رای گیری و شمارش و تجمیع آرا، حذف خطاهای سهوی یا عمدی نیروی انسانی و افزایش سرعت در جمعبندی و اعلام نتایج نام برد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان گفت: برای انجام بهتر فرایند اخذ رای در روز ۲۸ خرداد و به منظور آشنایی عموم مردم شریف با تجهیزات و چگونگی رای دادن مکانیزه، مانورها و برنامه های آموزشی چه در فضای مجازی و چه در سطح شهر و ادارات استان را پیش رو داریم.

وی در پایان خطاب به مردم استان گفت: خواهش دارم هم استانی های عزیز مشارکت فعال داشته باشند و آموزش های لازم را فرا بگیرند که در روز ۲۸ خرداد با کمترین مشکل انتخاباتی خوب و پرشور رو داشته باشیم.