تلاش امدادگران هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد و پایان عملیات اطفاء حریق در کوه های لار باشت
تلاش امدادگران هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد و پایان عملیات اطفاء حریق در کوه های لار باشت
بعد از چهار روز تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر و نیروهای خود جوش مردمی در کنار امدادگران آتش نشانی ،بسیج و منابع طبیعی آتش سوزی کوههای شاه بهرام و لار باشت پایان یافت.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد سید امان الله جهانبین از پایان عملیات اطفاء حریق در کوههای شهرستان باشت خبر داد .

سید امان الله جهانبین که در معیت معاون عمرانی استانداری برای بازدید از روند عملیات اطفاء حریق در منطقه آتش سوزی در کوههای لار وقدردانی از امدادگران حضور یافته بود گفت :

آتش سوزی در بخش گسترده‌ای از کوه‌های شاه بهرام حد فاصل شهرستان های باشت و چرام که از روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز گردید و به طرف کوههای لار درشهرستان باشت گسترده شد با تلاش وهمت همه نیرو های امدادی حاضر درصحنه عملیات از جمله امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر و نیروهای خودجوش مردمی و انجمن های دوستدار محیط زیست و امدادگران آتش نشانی، بسیج ومنابع طبیعی بعد از گذشت چهار روز اطفاء شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵تیم سه نفره امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان باشت و ۴ تیم چهار نفره امداد نجات جمعیت هلال احمر شهرستان گچساران با به کارگیری دو دستگاه موتور برق، دو دستگاه خودرو پیکاب و یک دستگاه آمبولانس در صحنه عملیات حضور داشتند و تعداد ۶۰۰ مورد اقلام خوراکی ۴۰ بسته شل آب معدنی نیزدر بین نیروهای امدادی توزیع شد و نسبت به برپایی چادر امدادی به ظرفیت ۱۰ تخته پتو ۱۰ تخته موکت و۲ دستگاه چادر جهت اسکان و استراحت همه نیروهای امدادی اقدام شد.

لازم به ذکر است که این آتش‌سوزی دو مصدوم بر جای گذاشت (یک نفر دچار سوختگی پا ،دست و صورت و یک نفر به دلیل افتادن از ارتفاع) که هر دو مورد به سرعت به مراکز درمانی انتقال داده شد.

جهان بین در پایان خاطر نشان کرد: با اعلام نیاز به جمعیت هلال احمر استان اصفهان یک فروند بالگرد امداد ونجات هلال احمر آن استان نیز جهت انتقال نیروهای امدادی به بالای ارتفاعات اعزام شد.