شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۰۸ نفر رسید
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۰۸ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 608 نفر خبر داد.

به گزارش صبح دنا ،پرویز یزدان‌پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ بیمار جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه ۴۵۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۳ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۲۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون۴۰ هزار و ۳۰۸ نفر بهبود یافته اند.

یزدان پناه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۲ نمونه رپید تست انجام شده که ۲۰ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد و از ۶۶۸ نمونه pcr انجام شده ۳۶ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا و باشت بود.

وی ادامه داد: گونه های جهش یافته ویروس کرونا به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین تر را نیز درگیر می‌کند و میزان سرایت پذیری بالا و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است و مردم باید احساس خطر کنند. بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند، در تجمعات حضور نیابند و محدودیت ها را رعایت کنند تا از این پیک خطرناک عبور نماییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: طی هفته اخیر آمار مبتلایان و قربانیان به ثبات نسبی رسیده که جهت رسیدن به سیر نزولی بیماری همکاری و مشارکت آگاهانه مردم ضروری است.

یزدان‌پناه بیان کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون افراد بالاتر از ٨٠ سال در استان شروع شده است بنابراین خواهشمند است بدون هماهنگی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نکنند تا بهورز و یا مراقب بهداشت با آنها تماس بگیرد و ساعت حضور و مکان تزریق واکسن را مشخص کنند.