“مشاور” میزبان سلامتی شما…
“مشاور” میزبان سلامتی شما…
اشتباهی که بعضاً از مشاوره رفتن و مشاور انتظار می رود تایید یا رد صحبتهای مراجع یا انتخاب مشاور به جای مراجعه است که کاملاً اشتباه است.

مشاوره یکی از از ضرورت های زندگی امروزی است و خانواده ها و سایر افراد نیاز به آمادگی روانی بیشتری دارند.

در مشاوره فنون بسیار زیادی وجود دارد که یک مشاور با تجربه و متعهد می تواند با شناخت بیشتر چارچوب های ذهنی مراجع و استفاده هرچه بیشتر از فنون مشاوره به مراجعان خود کمک کند.

مشاور یکی از ضرورتهای زندگی امروزه و هدایتگر افراد است.

مشاوره تنها به مشکلات بین زن و شوهر مربوط نمی شود در برخی مواقع ممکن است مشاوره فردی یا بین خانواده ها باشد.

نیاز به مشاور عین نیاز به یک پزشک متخصص برای زندگی لازم است.

اشتباهی که بعضاً از مشاوره رفتن و مشاور انتظار می رود تایید یا رد صحبتهای مراجع یا انتخاب مشاور به جای مراجعه است که کاملاً اشتباه است.

مشاور به عنوان فردی که از دید منطقی و بدون درگیری احساسی و عاطفی موضوع را بررسی می کند و مراجعه را نسبت به شرایط کنونی آگاه می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرد. همدلی و همدردی از اصل های اولیه مشاوره است که مراجع با گرفتن حس همدلی و همدردی به آرامش بیشتری می رسد.

در ایام ۱۵ ماهه اپیدومی کرونا میزان استرس و اضطراب افراد و همینطور سوگ از دست دادن عزیزان سیر صعودی داشته و در نتیجه فشارهای روانی و استرس بر جامعه غلبه کرده است.

در نتیجه نیاز به همدلی و همدردی بیشتری در جامعه احساس می شود و با توجه به تجربه افراد بسیار زیادی که درگیر این بیماری شدن و بهبود پیدا کردن حفظ آرامش و داشتن انرژی مثبت و روحیه بالا در کنترل و بهبود این بیماری نقش بسزایی داشته است.

چه بسا که در تمام دوره های زندگی داشتن شخصیت کاریزماتیک در موفقیت و و حال روحی افراد موثر بوده است.

به همین علت توصیه بنده به عنوان روانشناس و مشاور به افراد جامعه حفظ روحیه و داشتن انرژی مثبت برای کمک به از بین بردن این اپیدمی و بهبودی هرچه بیشتر و سریعتر شرایط محیطی و روانی جامعه و عزیزان هستیم.

 

راحله رحیمی پور

روانشناس و کارشناسی ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه رودهن استان تهران