کرونا، ۶ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را عزادار کرد/دکتر یزدان پناه: مردم احساس خطر کنند
کرونا، ۶ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را عزادار کرد/دکتر یزدان پناه: مردم احساس خطر کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 524 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 6 بیمار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه با بیان اینکه ۵۰۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۵۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۲۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۳۲۳۲۶ نفر بهبود یافته اند.

دکتر یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۸ رپید تست انجام شده که ۲۵ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد، لنده و کهگیلویه و از ۱۰۷۳ نمونه pcr انجام شده ۴۳ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، کهگیلویه، چرام و باشت بود.

وی تصریح کرد: این بیماری به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین تر را نیز درگیر می‌کند. میزان سرایت پذیری بالایی داشته و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است و مردم باید احساس خطر کنند. بنابراین باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند، در تجمعات حضور نیابند و محدودیت ها را رعایت نمایند تا از این پیک خطرناک عبور نماییم.