تدوین، تجدیدنظر و بازنگری ۷۳  سند استاندارد ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد
تدوین، تجدیدنظر و بازنگری ۷۳  سند استاندارد ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین و تجدیدنظر ۱۲ استاندارد و بازنگری ۶۱ سند استاندارد ملی در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش صبح دنا، بهمن رحمتی با اعلام این خبر گفت: هدف از تدوین استانداردهای ملی، افزایش کیفیت، ایمنی و امنیت، تسهیل تجارت بین المللی، توسعه بهینه فناوری ها و حمایت از مشتری می باشد.

رحمتی اظهار داشت: این استانداردها در رشته های تخصصی خوراک و فرآورده های کشاورزی، صنایع پلیمر، صنایع شیمیایی، مهندسی ساختمان و مصالح و فرآورده های ساختمانی تدوین شده است.

وی افزود: تدوین استاندارد یک دانش فنی است که مشخص می کند چه کالاهایی با چه نوعی از ویژگیها، مواد اولیه، روش تولید و روش آزمون باید تولید شوند.

رحمتی کارآمدی موثر در بازارهای داخلی و افزایش میزان رقابت در بین تولیدکنندگان را از مزایای تدوین استانداردهای ملی دانست.

در پایان مدیر کل استاندارد به ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در تدوین استانداردهای بومی استان اشاره و اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری این نهادها و اداره استاندارد استان در خصوص استانداردسازی محصولات بومی استان متناسب با ظرفیت های موجود گام مثبتی برداشته شود.