صنوف شهر یاسوج ۲ هفته تعطیل شوند/دستور فرماندار بویراحمد برای تشدید محدودیت های کرونایی
صنوف شهر یاسوج ۲ هفته تعطیل شوند/دستور فرماندار بویراحمد برای تشدید محدودیت های کرونایی
یزدانپناه در نشست ستاد کرونایی شهرستان بویراحمد با اشاره به ایجاد محدودیتها در شهر یاسوج گفت :صنوف به مدت دو هفت باید تعطیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا ظهر امروز نشست کرونای شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد، مدیران دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری بویراحمد برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: وضعیت بویراحمد از وضعیت نارنجی به قرمز و دنا از وضعیت زرد به قرمز تبدیل شد.

یزدانپناه گفت: ۳۵ بستری و ۲۵ ترخیصی و ۱۰ مورد فاصله بین بستری و ترخیص ها وجود دارد، در این راستا سهل انگاری ها و‌ عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان در اواخر سال جدید صورت نگرفت

وی در ادامه افزود: در شهرستان قرمز گروه های دو و سه و چهار تعطیل است و صنف گروه یک کسانی مانند سوپرمارکت ها میوه فروشی ها میکانیکی ها و داروخانه ها و سایر مشاغل گروه یک فعال هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط قرمز ۵۰ درصد کارکنان دستگاه های خدمات رسان که برای حضور آنها ضرورت دارد حضور داشته باشند و در مراکر دیگر کارکنان که نیاز کمتری برای حضور وجود دارد ۳۰ درصد کارکنان حضور
دارند، گفت: پیشنهاد می شود دستگاه های مشترک بازرسی شامل مرکز بهداشت و تعزیرات اصناف و یگان ها حضور داشته باشند.

این مسئول در ادامه به ایجاد محدودیت ها از فلکه ساعت تا هفت تیر، بازار رضا به عنوان هسته مرکزی شهر پیشنهاد داشت و گفت: ایستگاه‌های سلامت ، کنترل باکیفیت شهر، جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی مانند خوزستان و بوشهر و استان فارس که شهرهای زیادی از این استان قرمز است ممنوع است.

این مسئول افزود: صنوف به مدت دو هفت باید تعطیل شوند از طرفی ۵ تعاونی پرونده تشکیل شد و به مراجع قضایی ارجاع شد، پارک ها پیست اسکی و اماکن گردشگری مانند سرنجل کل باید تعطیل شود.

یزدانپناه گفت : در کنار فشار بر تعطیلی بر تفرجگاه ها ، انتظار وجود دارد با بستن تفرجگاه ها از تجمعات جلو گیری شود از طرفی بر مراسمات عروسی و عزا نظارت شود و از تجمع اتومبیل ها در مجاورت آرامستان ها جلوگیری شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در پایان گفت: کلیه فعالیت های آموزشی شهرستان در شهر و روستا تعطیل است.

این مسئول به نظارت بر کلیه صنوف و سطح شهر و حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: برخورد جدی با صنوفی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار بویراحمد در ادامه با تبریک روز سلامت گفت: مقوله ای بالاتر از سلامت نیست، قدر سلامتی را کسی می داند که دچار درد و بیماری شده باشد.

احمدی به درخطر‌ بودن سلامت جامعه با وجود شرایط قرمز کرونا اشاره داشت و گفت: در کنار همه تلاش ها وضعیت شهرستان قرمز شد هر چند این آمادگی برای قرمز شدن وجود داشت زیرا چند شهرستان استان قرمز بود، و رعایت پروتکل ها کمتر وجود داشت.

این مسئول به بحرانی بودن شرایط در شهرستان اشاره داشت و گفت: اگر روزی خطر برای بیماران قلبی و عروقی و افراد حساس وجود داشت، اما امروز خطر همه اقشار جامعه را با وجود کرونای انگلیسی و شرایط قرمز کرونای شهرستان تهدید می کند.

وی افزود: هر چه قدر بیان می کنیم باغات آبشار تعطیل است و مسئولان گردشگری تلاش کردند اما عده ای در گوشه ای از باغات نشسته و مشغول کشیدن قلیان هستند.

این مسئول به برخورد شدید با متخلفان کرونایی اشاره داشت و گفت: به جز گروه مشاغل گروه یک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعال خواهند بود در این راستا گشت ها فعال خواهند بود و اگر صنفی از همین گروه بعد از تذکرات مکرر و طبق قانون می توان تا شش ماه اجازه فعالیت به ان ها صنف داده نمی‌شود از طرفی سایر مشاغل و گروه‌های دیگر حق فعالیت ندارند‌.

این مسئول به تلاش مسئولان گردشگری برای تعطیلی اماکن گردشگری اشاره داشت و گفت: امکانات در شرایط بحرانی جوابگوی درمان نخواهد بود اگر مردم رعایت نکنند و شرایط حاد شود نخواهیم توانست به مردم پاسخ دهیم.

وی گفت: به جز مشاغل گروه یک، سایر گروه ها به مدت دو هفته تعطیل است، از طرفی ورودهای بازار مسدود می شود ، راه اندازی تیم‌های گشت فعال خواهند شد.

در این جلسه از روزهای آینده اتخاذ محدودیت های کرونایی اجرایی خواهد شد.