شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۳ نفر رسید
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۳ نفر رسید
رئيس دانشگاه علوم پزشکي ياسوج گفت: با فوت دو نفر ديگر در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانيان کرونا در استان کهگيلويه و بويراحمد به ۴۷۳ نفر افزايش يافت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا :پرویز یزدان پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به بستری شدن ۲۳۹ بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از این تعداد ۶۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۵ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از زمان آغاز این بیماری تاکنون، ۲۷ هزار و ۱۴۹ بیمار کرونایی در استان بهبود یافته اند.

یزدان پناه عنوان کرد: از ۸۱۷ نمونه pcr انجام شده، حدود ۴۷ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: همچنین از ۶۷۴ نمونه رپید تست هشت درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان های چرام، کهگیلویه و لنده بوده است.

وی گفت: امروز جواب هزار و ۴۹۱ نمونه دریافت شد که ۴۶٧ مورد مثبت وجود داشت و بیشترین موارد مثبت در طی ١٣ ماه گذشته بوده است.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماری در کشور، در واقع استان وارد خیز دوم شده که شاهد روند افزایشی موارد بستری در بیمارستان ها هستیم و در طی یک تا دو هفته آینده شاهد افرایش موارد مرگ و میر در استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از کسانی که در سفر هستند خواست سریعا به خانه های خود بازگردند، از حضور در هر نوع تجمع با هر انگیزه ای خودداری کنند، دورهمی های خانوادگی برای مدتی کاملا تعطیل شوند، کسانی که با بیماری تماس داشته اند حتما برای انجام تست به مراکز ١۶ ساعته مراجعه نمایند، بیماران حتما محل قرنطینه خود را ترک نکنند، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دستها، دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و بازارها کاملا رعایت شود، از حضور در مراکز پرخطر مانند بیمارستان ها، موسسات پزشکی و مطب ها بجز در موارد ضروری خودداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: امیدواریم با همراهی و مشارکت آگاهانه مردم بتوانیم با تلفات کمتری از این خیز عبور نماییم.

وی اذعان کرد: خیز بیماری کرونا در ماه های فروردین و اردیبهشت ١۴٠٠ خطرناک ترین زمان ممکن در روند بیماری بوده و انشاالله با تسریع تزریق واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد خیزهای بعدی بیماری در استان نباشیم.