شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۰ نفر رسید
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۰ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 470 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 نفر از هم استانی هایمان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۲۲۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۶۷۸۰ مورد گزارش شده است.

 

وی اضافه کرد: از ۷۷۸ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۲۶ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب بویراحمد، گچساران و بهمئی بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین ۷۰۰ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۶ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در گچساران، لنده و بهمئی بودند.

 

دکتر یزدان پناه گفت: طی یک ماه گذشته میزان شیوع بیماری افزایش یافته و متاسفانه طی چند روز گذشته با رشد آمار جان باختگان و بیماران بستری مواجه هستیم.

 

وی اذعان داشت: علیرغم همه تذکرات و توصیه های عنوان شده شاهد برخی بی توجهی ها و سهل انگاری ها در استان بودیم که نتیجه آن آسیب به سلامت عمومی بوده است. از مردم خواهش میکنیم برای پیشگیری از هر اتفاق ناگوار به تذکرات توجه نموده و از مسافرت و دورهمی ها خودداری نمایند.