بمناسبت روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) به قلم سید حسین رازیان
بمناسبت روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) به قلم سید حسین رازیان

جوانان سرمایه‌های اصلی کشور هستند و دوران جوانی به عنوان ارزشمندترین زمان زندگی هر انسان بشمار می آید. همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و نامگذاری این روز به نام روز جوان ضروری است در معرفی جوان رعنای کربلا به عنوان الگویی عملی برای جوانان امروز تلاش شود. اگر به جوانان خلاق و تحصیل کرده […]

جوانان سرمایه‌های اصلی کشور هستند و دوران جوانی به عنوان ارزشمندترین زمان زندگی هر انسان بشمار می آید. همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و نامگذاری این روز به نام روز جوان ضروری است در معرفی جوان رعنای کربلا به عنوان الگویی عملی برای جوانان امروز تلاش شود.
اگر به جوانان خلاق و تحصیل کرده اعتماد و میدان خدمتگزاری سپرده شود، خروجی آن قطع یقین مثمرثمر واقع میشود.
درصد نرخ بیکاری در استان زجر آور است، مسؤلان مرتبط بصورت خلاصه چند مقوله بسیار مهم را دنبال کنند.
۱- ایجاد فرصت اشتغال
۲-اشتغال پایدار
۳ -امنیت شغلی، طبقه پایین
۴-جذب سرمایه‌گذار
۵-زمینه ازدواج آسان
از آنجا که جوانان با بصیرت کهگیلویه بویراحمدی همواره در غیرت، علم و دفاع از کیان کشور ریشه داشته‌ و دارند استانی که در حوزه صنعت و گردشگری، کشاورزی، می تواند سرآمد باشد. در طول چهل دو سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هم با لبیک به ندای ، حضرت امام خمینی( ره) و مقام معظم رهبری، مقتدرانه در تمام صحنه های حساس حضور فعال دارند، همچنین آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. جوانان توانمند و فهیمی که در بسیاری میدان ها حماسه ساز شده اند افتخار کسب کرده اند.
بی‌شک شکوفایی توانمندی‌ها و خلاقیت‌های جوانان نیازمند توجه جدی به خواسته‌های آنان است. جوانان ما توانمند و دارای پتانسیل هستند که با شناسایی و حمایت از آنها می توان از استعداد و ظرفیت آنها برای توسعه و موفقیت شهر و استان بهره برد.
به اعتقاد حقیر جوانان بعنوان یک تهدید و فرصت در جامعه بشمار می آیند، اگر برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد و از این فرصت بهترین بهره را ببریم و به جوانان اعتماد کنیم، طبیعتا مرکز استان و نه شهرستان استان بسوی توسعه و آبادانی پیش خواهد رفت ولی اگر برای این جوانان برنامه ای نداشته باشیم، ایجاد تهدید برای جامعه دور از انتظار نیست. باید با کمک همه دستگاهها، مشکلات جوانان مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع آنها تلاش شود. اما مهمترین کمتر از هشتاد روز دیگر تا انتخابات ریاست محترم جمهوری و شورای شهرها از جمله یاسوج و شهرستان ها می بایست به جوانان اعتماد و آنها را باور کرد و مدیریت شهری را به جوانان بسپاریم.
همه استحضار دارید، هشت سال دفاع مقدس، استقلال کشور، راه اندازی شرکت های دانش بنیان، دستیابی به فناوری هسته ای و همچنین کسب جایگاه های مناسب از سوی جوانان این مرز و بوم در عرصه های مختلف، بخشی از اعتماد به جوانان است. هر جا به جوانان اعتماد شد، کشور ضرر نکرد مطمئنا باور به جوانان زمینه ساز موفقیت بوده است.
در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده، باید با تلاش در راستای تحقق شعار امسال زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی برای جوانان استان چهار فصل را فراهم کرد.
اینجانب در پایان ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به تمام جوانان میهن اسلامی بویژه جوانان برومند و انقلابی استان کهگیلویه بویراحمد امیدوارم با همت و اراده جوانان بتوانیم در مسیر رشد و توسعه شهر و استانمان گام های تاثیرگذار برداشته شود.
با احترام فراوان، سید حسین رازیان خدمتگزار شما مردم در حوزه بهداشت و درمان