بستری شدن ۱۷۲بیمار در بیمارستان های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۶ مبتلا به کرونای انگلیسی در شبانه روز گذشته
بستری شدن ۱۷۲بیمار در بیمارستان های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۶ مبتلا به کرونای انگلیسی در شبانه روز گذشته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۷۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۷ نفر مبتلای قطعی و ۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۶۰۶۴ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۷۲۸ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۳۰ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و دنا بیشترین موارد مثبت را داشتند.

همچنین ۱۰۰۲ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۵ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در بویراحمد، گچساران و بهمئی بودند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ٢۴ ساعت گذشته ۶ مورد کرونای انگلیسی در بویراحمد(۴ مورد) و گچساران(٢ مورد) شناسایی شدند.

دکتر یزدان پناه بیان کرد: در تعطیلات نوروزی پیش رو، مردم به جد از هر گونه دورهمی و مسافرت به روستا، شهر و استان های دیگر خودداری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: مسافرت نقش بسیار مهمی در انتقال بیماری داشته و میتواند ضمن آسیب رساندن به فرد، عموم افراد را آلوده نماید.جابجایی های جمعیتی می تواند وضعیت استان را بعد از تعطیلات نوروزی قرمز نماید . وی همچنین خواهان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شست و شوی موتب دستها، عدم حضور در مناطق شلوغ، پرخطر و سربسته شد.