روند افزایشی موارد مبتلا و بستری کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد/شمار جانباختگان به ۴۳۲نفر رسید
روند افزایشی موارد مبتلا و بستری کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد/شمار جانباختگان به ۴۳۲نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار هم استانی جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 432 نفر رسید.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۱۴۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۱ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار و ۶۸۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: امروز ۵۲۶ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که حدود ۱۴ درصد موارد مثبت بودند و عمده موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل های بهداشتی، همچنین افزایش تجمع و مراسمات خانوادگی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در استان است.

دکتر یزدان‌پناه گفت: با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن است با شرایط غیر قابل کنترلی مواجه شویم از این رو انتظار داریم مردم، ادارات، اصناف و همه رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بنمایند و به افراد بدون ماسک خدماتی ارایه نشود.