شروع روند صعودی موارد مبتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد
شروع روند صعودی موارد مبتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 102 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 20 بيمار كرونايي قطعي بوده و 7 بیمار در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار و ۳۱۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
خوشبختانه در طی ۶ روز گذشته مورد فوتی بدلیل کرونا در استان گزارش نشده است.

وی اذعان داشت: امروز ۵۵۰ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که عمده موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران هستند.

وی یادآور شد: در طی هفته جاری افزایش ۲درصد موارد مثبت مبتلایان به کووید۱۹ با تست کرونا (pcr) در استان گزارش شده است که احتمالا نشان دهنده شروع خیر جدید دراستان می باشد که می تواند نسبت به خیز قبلی طولانی تر و با مرگ و میر و عوارض بیشتری همراه باشد.

دکتر یزدان پناه گفت: متأسفانه در هفته اخیر شاهد برگزاری تجمعات با شرکت زیادی از مردم، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، افزایش مسافرت ها و دورهمی های بسیاری در استان بوده ایم که این تجمعات استان را به موج جدید سوق می‌دهد. بنا به فرمایشات جناب آقای دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت، “ما نگران خیز سنگین در استان های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد هستیم”.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: بی شک پایبندی به قوانین و مقررات مصوب ستاد ملی و استانی کرونا می تواند کمک به جلوگیری از ورود به خیز بعدی بیماری در استان و کاهش موارد مبتلا، بستری و مرگ در استان شود .