شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت/ دکتر یزدان پناه: بهترین راه درمان تا رسیدن به واکسن و یا داروی موثر، پیشگیری است
شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت/ دکتر یزدان پناه: بهترین راه درمان تا رسیدن به واکسن و یا داروی موثر، پیشگیری است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 106 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 33 بيمار كرونايي قطعي و 7 نفر از آنها در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۷۳۹ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۵۳۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR و سریع می باشند حدود ۲۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه برای به نتیجه رسیدن یک واکسن مراحل متعدد و زمانبری لازم است، بیان کرد: بهترین راه درمان تا رسیدن به واکسن و یا داروی موثر، پیشگیری است و مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و صبور باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هر وقت تجمعات و مراسمات زیاد شوند باید در روزهای بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد موارد مثبت، موارد بستری، موارد بستری در آی.سی.یو و افزایش مرگ و میرها باشیم. لذا لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات لازم می باشد.